جدیدترین فیلم نولان با یک انفجار هسته‌ای واقعی اکران می‌شود

قرار است درفیلم جدید کریستوفر نولان به نام «اپنهایمر» به برنامه مخفی تسلیحات هسته‌ای متفقین در طول جنگ جهانی دوم پرداخته شده است.

فیلم جدید کریستوفر نولان به نام «اپنهایمر» در حالی قرار است در آینده نزدیک روی پرده سینماها برود که در آن به برنامه مخفی تسلیحات هسته‌ای متفقین در طول جنگ جهانی دوم پرداخته شده است.

به گزارش تک ناک، اما چیزی که در مورد آن، جدا از خود موضوع، جالب‌تر است، این است که نولان و تیمش بدون نیاز به جلوه های ویژه رایانه ای (CGI) اثر انفجار هسته‌ای را بازسازی کردند.

این فیلم که بر اساس بیوگرافی یک “اسطوره آمریکایی” است توسط کای برد و مارتین جی شروین ساخته شده است، داستان زندگی رابرت اوپنهایمر با بازی کیلیان مورفی را قبل از انفجار ترینیتی و پس از جنگ جهانی دوم دنبال می کند.

https://youtu.be/OtVQ0Y4oTqQ

به گزارش Task and Purpose، قبل از نمایش «آواتار: شیوه آب» در آخر هفته، پیش‌نمایش متفاوت و مستقلی وجود داشت که پخش نشد زیرا همه ضبط‌ها به سرعت حذف شدند. هر دو نگاهی اجمالی به مهمترین بخش فیلم را نشان می دهند، اما کل انفجار را نشان نمی دهند.

کریستوفر نولان پیش از انتشار تریلر اپنهایمر به توتال فیلم گفت: فکر می‌کنم بازسازی آزمایش ترینیتی [اولین انفجار سلاح هسته‌ای در نیومکزیکو] بدون استفاده از گرافیک رایانه‌ای چالش بزرگی بود.

اندرو جکسون  ناظر جلوه‌های بصری می گوید ما در حال بررسی این موضوع بودیم که چگونه می‌توانیم بسیاری از عناصر بصری فیلم را به صورت عملی انجام دهیم، از نمایش دینامیک کوانتومی و فیزیک کوانتومی گرفته تا بازآفرینی خود آزمایش ترینیتی. من به همراه تیمم در لوس آلباموس نیومکزیکو در منطقه ای که آب و هوای فوق‌العاده داشت در شرایط بسیار سختی قرار گرفتیم و چالش هلی بزرگی را پشت سر گذاشتیم.

به عنوان مثال، در برنامه تلویزیونی سال 2017 “Twin Peaks: The Return” آزمایش ترینیتی به عنوان یکی از مهمترین نمونه های انفجار هسته ای نشان داده شد. استودیوی افکت BUF انیمیشن 11 دقیقه ای رایانه ای را ساخت که با انفجار شروع شد و با بزرگنمایی ابر قارچ به پایان رسید.

جلوه های ویژه میدانی به شدت در فیلم های نولان استفاده می شود. او افکت های واقعی را بیشتر از افکت های رایانه ای دوست دارد.

در «شوالیه تاریکی» و «سرآغاز»، او با تصادف یک کامیونت و چرخاندن یک راهرو سعی کرد تا بهترین اثر را داشته باشد. علاوه بر این در فیلم قبلی خود، “Tenet” در تدارک برای رویارویی بزرگ دو ارتش ، او یک شهر معدنی متروکه را بازسازی کرد.

از آنجایی که DNEG جلوه‌های ویژه هر دو فیلم را انجام داد، احتمالاً «اپنهایمر» در حال برنامه‌ریزی چیزی به همان اندازه شگفت‌انگیز است.

بزرگترین انفجار واقعی ساخته شده برای یک فیلم برای فیلم جیمز باند 2015 “زمانی برای مردن نیست” بود. آنها از هزاران گالن سوخت و 300 پوند (136 کیلوگرم) مواد منفجره برای ثبت رکورد جهانی گینس استفاده کردند.تست واقعی ترینیتی حاصل انفجار حدود 25 کیلوتن TNT  بود.

مانند “Spectre”، مشکل در این مواقع این است که معمولاً فقط یک فرصت برای ثبت جلوه های ویژه میدانی وجود خواهد داشت. نولان و DNEG احتمالاً نتوانسته اند انفجاری به بزرگی انفجار ترینیتی ایجاد کنند و تا زمانی که روش دقیق خود را توضیح دهند جزئیات کار مشخص نیست. اما با توجه به عملکرد گذشته آنها، این احتمال وجود دارد که برخی از مناطق نیومکزیکو انفجار قابل توجهی را تجربه کرده اند.

“اپنهایمر” برای اکران در 21 جولای 2023 برنامه ریزی شده است.

 

 

 

 

 

این نوشته در هنر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.