ارائه قابلیت ترجمه در نسخه‌ اندروید و iOS جیمیل

گوگل سرانجام پس از مدت ها پشتیبانی از قابلیت ترجمه بومی در نسخه وب جیمیل، آن را به نسخه‌های اندروید و iOS اضافه می‌کند.

به گزارش تکناک، طبق به‌روزرسانی منتشر شده در تاریخ ۲۱ آگوست، قابلیت ترجمه جیمیل از طریق بروزرسانی سمت سرور اجرا شد. اما در ابتدا به طور گسترده در دسترس قرار نگرفت. یک راه برای بررسی آن مراجعه به دومین گزینه در منوی سرریز در متن پیام و انتخاب گزینه «Translate» است.

این گزینه با یک بنر شامل چرخ دنده تنظیمات ظاهر می شود و به کاربر امکان انتخاب از میان موارد دیگر به غیر از “Detect language ” را می‌دهد.

قبل از متن پیام، یک نوار «Translate to» پدیدار می‌شود. با انتخاب آن گزینه‌های «Show original» و «Automatically translate» به یک زبان خاص جای آن را می‌گیرد.

با انتخاب چرخ دنده تنظیمات، می‌توان زبان خروجی دیگری، با پشتیبانی از بیش از 100 زبان را انتخاب کرد. این درخواست زمانی ظاهر می‌شود که محتوای یک ایمیل با «زبان نمایش جیمیل» انتخابی در اولین منوی کشویی در تنظیمات برنامه وب مطابقت نداشته باشد.

در صورت عدم تشخیص زبان متفاوت یک ایمیل، می‌توان با مراجعه به منوی سرریز سه نقطه در گوشه بالا سمت راست، زبان را به صورت دستی انتخاب و ایمیل را ترجمه کرد. همچنین می‌توان این ویژگی را در مورد یک زبان خاص با کلیک روی x روی نوار و سپس «Don’t translate [language] again» غیرفعال کرد.

قابلیت ترجمه‌ در جیمیل، برای اندروید از امروز ارائه می‌شود، در حالی که در هفته‌های آینده به iOS راه خواهد یافت. این یک ادغام بسیار ضروری است، زیرا کاربران پیش از این مجبور به باز کردن ایمیل در رایانه خود یا تهیه یک اسکرین شات از تلفن همراه خود و ترجمه به وسیله Google Lens یا Google Translate بودند.

این قابلیت برای همه مشتریان Google Workspace و کاربران دارای حساب‌های شخصی گوگل در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.