عرضه قابلیت تقسیم صفحه در نسخه جدید مرورگر Edge

مایکروسافت در حال کار بر روی روشی جدید برای فعال کردن قابلیت تقسیم صفحه( Split Screen) در مرورگر Edge است که به شما اجازه می‌دهد دو تب را در یک پنجره مرورگر نمایش دهید.

به گزارش تکناک، یکی از به‌روزرسانی‌های اخیر Microsoft Edge (desktop web browser developed by Microsoft) امکان پشتیبانی از کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) را معرفی کرد که به شما این امکان را می‌دهد مشابه نحوه مرتب کردن پنجره‌های برنامه با استفاده از قابلیت Snap به صورت مستقیم Split Screen را فعال کنید.

اینجا یک فایل GIF وجود دارد که نمایش می‌دهد که چگونه این ویژگی جدید کار می‌کند:

ویژگی به‌روزرسانی شده Split Screen به‌صورت پیش‌فرض در دسترس نیست. برای فعال کردن آن نیاز است که با استفاده از یک دستور ویژه، یک میانبر را تغییر دهید. در ادامه نحوه انجام این کار را بررسی می‌کنیم

نحوه انجام بروزرسانی مرورگر Edge

  1. روی میانبر Microsoft Edge Canary خود کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.
  2. روی فیلد Target کلیک کنید، یک فضای خالی پس از مسیر قرار داده و —enable-features=msEdgeSplitWindowDragAndDrop را تایپ کنید.
  3. روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.
  4. با استفاده از میانبر تغییر یافته، Microsoft Edge Canary را راه‌اندازی کنید.
  5. دو تب را باز کنید و یکی را به سمت راست پنجره بکشید تا Split Screen را آغاز کنید.

مهم است که به یاد داشته باشید که اجرای کنونی Split Screen فقط برای نمای افقی با صفحات کنار هم و فقط زمانی کار می‌کند که شما یک تب را به سمت راست بکشید. مدتی قبل، مایکروسافت یک طرح عمودی جدید با تب‌های استوانه‌ای معرفی کرد، اما در حال حاضر قابلیت‌های جدید کشیدن و رها کردن را پشتیبانی نمی‌کند.

به عنوان یک یادآوری، شما می‌توانید Split Screen را با کلیک بر روی یک دکمه در نوارابزار یا فشردن Ctrl + Shift + 2 فعال کنید.

شما می‌توانید ویژگی به‌روزرسانی شده Split Screen را با نصب نسخه Microsoft Edge Canary 120.0.2159.0 یا جدیدتر (آخرین نسخه 120.0.2160.0 است) امتحان کنید. با این حال، باید به شما هشدار دهیم که مرورگر دوباره با مشکلات عمده‌ای در ثبات روبرو است و کرش‌ها هر دو دقیقه یا حتی کمتر اتفاق می‌افتد.

این ماهیت تست کردن به‌روزرسانی‌های اولیه است، بنابراین از نسخه‌های Canary یا Dev به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده نکنید. خوشبختانه، نسخه‌های پیش‌نمایشی اج می‌توانند همراه با نسخه‌های پایدار کنار هم کار کنند.

مرورگر Microsoft Edge Canary برای ویندوز 10، ویندوز 11، macOS، لینوکس و اندروید در دسترس است. شما می‌توانید مرورگر را از وبسایت رسمی دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.