قابلیت جدید گوگل کروم برای کاربران iOS

اکنون گوگل کروم به کاربران iOS اجازه می‌دهد که برنامه های وب را به صفحه اصلی (Home Screen) خود اضافه کنند.

به گزارش تکناک، اپل با معرفی iOS ۱۶.۴، توانایی‌های جدیدی را برای برنامه‌های وب از جمله دسترسی به Push Notifications و مجوز برای برنامه‌های شخص ثالث برای اضافه کردن برنامه‌های وب به صفحه اصلی آیفون و آیپد معرفی کرد.

اکنون مرورگر وب محبوب گوگل کروم از این ویژگی‌های جدید بهره می‌برد، چرا که آخرین بروزرسانی آن به کاربران این امکان را می‌دهد که وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را به صفحه اصلی iOS اضافه کنند.

همانطور که کریس مسینا اشاره کرده است، آخرین بروزرسانی گوگل کروم برای دستگاه‌های iOS یک گزینه‌ای فراهم می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های وب را به صفحه اصلی (Home Screen) اضافه کنند. این بدان معناست که هر کسی می‌تواند وب‌سایتی را برای دسترسی سریع در صفحه اصلی ذخیره کند بدون اینکه از گوگل کروم خارج شده و از سافاری استفاده کند. قبلاً، این گزینه محدود به مرورگر وب اپل بود.

در یادداشت‌های انتشار بروزرسانی این هفته آمده است که: “اکنون می‌توانید URLها یا برنامه‌های وب پیشرفته را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.” البته برای انجام این کار، نسخه جدیدتر گوگل کروم برای دستگاه‌های iOS و همچنین دستگاهی که از iOS 16.4 یا بالاتر استفاده می‌کند لازم است، زیرا نسخه‌های قبلی این سیستم عامل این API را ندارند.

وقتی یک برنامه وب به صفحه اصلی iOS اضافه می‌شود، می‌توانید آن را باز کرده و مانند یک برنامه معمولی استفاده کنید، به این معنا که شما به سافاری، گوگل کروم یا مرورگر وب دیگری هدایت نمی‌شوید. با iOS 16.4 یا جدیدتر، این برنامه‌های وب می‌توانند همچنین به شما Push Notifications را مانند برنامه های native ارائه دهند.

اپل تلاش زیادی کرده است تا در نهایت از برنامه های وب استقبال کند. با معرفی macOS Sonoma که به عنوان نرم‌افزار بتا در دسترس است و در اواخر امسال به صورت رسمی منتشر خواهد شد، کاربران مک هم می‌توانند با استفاده از Safari وب‌سایت‌ها را به صورت برنامه‌های وب ذخیره کنند. برخی معتقدند این تغییرات تلاشی از سوی اپل برای طفره رفتن از اتهامات مربوط به اقدامات ضدرقابتی در مورد App Store است.

گوگل کروم برای دستگاه‌های iOS به صورت رایگان در App Store در دسترس است و با آیفون و آیپد کار می‌کند. اگر قبلاً این برنامه را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که آخرین بروزرسانی را دانلود کرده‌اید تا از آخرین ویژگی‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.