مسدود سازی استفاده از تردز با VPN در اروپا

تردز به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی هنوز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست و اکنون متا در حال انجام اقداماتی به منظور جلوگیری از دسترسی کاربران اتحادیه اروپا به این برنامه با VPN است.

به گزارش تکناک، کاربران هنگام دسترسی به تردز با VPN ، یک پیام خطا با مضمون: «این برنامه در منطقه شما در دسترس نیست.» دریافت خواهند کرد.  متا هنوز در مورد اینکه چرا کاربران اتحادیه اروپا  از دسترسی به تردز از طریق VPN مسدود می‌شوند، اظهار نظر نکرده است.

علی‌رغم قصد شرکت برای حفظ کنترل‌های حریم خصوصی، نگرانی‌هایی مطرح شده است که کاربران اتحادیه اروپا می‌توانند با استفاده از VPN این اقدامات را دور بزنند. متا قبل از راه‌اندازی Threads در اتحادیه اروپا منتظر تأیید نظارتی به منظور حصول اطمینان از انطباق با قوانین و مقررات محلی است.

از طرف دیگر، ممکن است در پی این اقدامات محتاطانه‌ تا زمان انتشار گسترده‌تر، دسترسی کاربران اتحادیه اروپا به برنامه فراهم نشود.

صرف نظر از دلیل این اقدامات، بسیاری از کاربران اتحادیه اروپا از عدم امکان دسترسی به این برنامه رسانه اجتماعی ابراز نا‌امیدی کرده اند و برخی دیگر دست از تلاش برای دسترسی به برنامه کشیده‌اند. هنوز زمان رفع این محدودیت و امکان انتشار آن در این منطقه مشخص نیست. این غول رسانه های اجتماعی نیز زمان مدنظر برای راه اندازی Threads در اتحادیه اروپا را اعلام نکرده است، اما این برنامه ممکن است اواخر سال جاری در این منطقه در دسترس قرار گیرد.

از سوی دیگر، طبق گزارش‌های پیشین، مردم به اندازه هفته اول راه‌اندازی از Threads استفاده نمی‌کنند. Sensor Tower نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مقایسه با شنبه حدود 20 درصد کاهش در کاربران فعال روزانه ثبت کرد. همچنین میانگین زمان صرف‌شده کاربران در اپلیکیشن با افت 50 درصدی، از 20 به 10 دقیقه کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.