قابلیت جذاب هوش مصنوعی به واتساپ آمد

آخرین نسخه بتا اندروید واتساپ شامل قابلیت تولید استیکر بر اساس توضیحات کوتاه توسط هوش مصنوعی است.

به گزارش تکناک، واتساپ که متعلق به متا است، شروع به تست یک ویژگی جدید استیکرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی کرده است. WABetaInfo گزارش می‌دهد که برخی از تست کنندگان در برنامه بتا اندروید واتساپ به استیکرهای جدید هوش مصنوعی توجه کرده‌اند که به کاربران واتساپ امکان تولید استیکر براساس توضیحات متنی را می‌دهد.

سایت Android Police مشخص می‌کند که هنوز واضح نیست که واتساپ از کدام مدل هوش مصنوعی تولیدی برای این ویژگی استفاده می‌کند، زیرا گزارش WABetaInfo تنها اشاره می‌کند که استیکرها با استفاده از “یک فناوری امن ارائه شده توسط متا تولید می‌شوند.

این ویژگی به نظر می‌رسد به طور مشابه با نحوه کار مدل‌های Midjoureny یا DALL-E از OpenAI که تصاویر را بر اساس متن تولید می‌کنند، عمل کند. به نظر می‌رسد که شما می توانید از این ویژگی واتس اپ برای ایجاد تصویری ساده و شخصی‌سازی شده استفاده کنید که می‌تواند به عنوان یک استیکر با دوستان و گروه‌های واتس اپ به اشتراک گذاشته شود.

با هر مدل هوش مصنوعی تولیدی، نگرانی‌هایی درباره تصاویر و استیکرهایی که به راحتی در واتس اپ تولید و به اشتراک گذاشته می‌شوند، وجود خواهد داشت، به خصوص که واتساپ پیشتر باید محدودیت‌هایی را بر روی انتشار پیام‌های همه گیر پس از گسترش تصاویر گمراه‌کننده در زمان انتخابات، حملات گروهی و قتل‌ها در هند و اطلاعات غلط مربوط به کووید-۱۹اعمال کند. واتس اپ توانایی گزارش هرگونه برچسب نامناسب یا مضر را دارد، اما واضح نیست که در اینجا چه تدابیر اضافی‌ای بر روی مدل هوش مصنوعی اتخاذ شده است.

WABetaInfo اعلام کرده است که استیکرهایی که با استفاده از این ویژگی جدید قدرت‌مند هوش مصنوعی تولید می‌شوند “به راحتی قابل تشخیص” هستند، که این نشان می‌دهد ممکن است یک نوع واترمارک یا نشانگری وجود داشته باشد که نشان دهد این برچسب‌ها با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی تولید شده‌اند. مایکروسافت از مدل DALL-E از OpenAI برای ایجاد تصاویر توسط کاربران Bing Chat استفاده می‌کند، اما شرکت یک استیکر واضح بینگ روی تصاویر قرار می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اینستاگرام همچنین در حال کار بر روی استیکرهایی است که مشخص می کند چه زمانی از مدل های هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.