عرضه قابلیت جدید قفل صفحه نمایش در نسخه وب واتساپ

واتساپ اعلام کرده است که ویژگی جدید قفل صفحه نمایش خود را در نسخه وب واتساپ به منظور افزایش حریم خصوصی کاربران در هنگام عدم دسترسی به تلفن همراه ، معرفی می‌کند.

به گزارش تکناک، اکنون برنامه آنلاین وب واتساپ همراه با قفل صفحه نمایش، امکان دسترسی به پیام‌های کاربران را با افزایش امنیت فراهم می‌کند. در حال حاضر، این ویژگی تنها برای کاربران آزمایشی بتا واتساپ وب در دسترس است و از دسترسی غیرمجاز به برنامه بدون دانستن رمز عبور حساب کاربری جلوگیری خواهد کرد. این ویژگی قفل صفحه نمایش در سال گذشته اعلام شده بود، اما اکنون به طور رسمی عرضه می‌شود.

عالی برای امنیت

شرکت واتساپ که متعلق به متا است، اعلام کرده است که این به‌روزرسانی دوباره برای کسانی که در برنامه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند، در دسترس قرار خواهد گرفت. واتساپ در یک پست وبلاگی گزارش کرد: “سال گذشته، ما یک مقاله درباره گزینه قفل صفحه نمایش در واتساپ نسخه وب، منتشر کردیم.

واتساپ توضیح داد، “با این ویژگی، می‌توانستیم از طریق رمزعبور از دسترسی غیرمجاز به برنامه جلوگیری کنیم. وقتی ما این ویژگی را اعلام کردیم، در حال توسعه بود و بنابراین برای آزمایشگران بتا آماده نبود”.  واتساپ اکنون این ویژگی را برای برخی از آزمایشگران بتا که از آخرین نسخه واتساپ وب استفاده می‌کنند و به برنامه آزمایشی رسمی پیوسته‌اند، عرضه می‌کند!”.

اگر این موضوع جالب به نظر می‌رسد و شما یک کاربر واتساپ هستید، می‌توانید با رفتن به “تنظیمات واتساپ” و سپس بررسی زیر بخش “Privacy” بررسی کنید که آیا این ویژگی در دسترس است یا خیر. پس از فعال‌سازی، تنظیمات اضافی باید هنگام فعال شدن قفل سفارشی شوند. اگر به هر دلیلی رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، باید از واتساپ خارج شده و آن را بازنشانی کنید یا کد QR را از برنامه تلفن همراه خود اسکن کنید (همانطور که باید در ابتدای استفاده از آن انجام دهید).

اگر می‌خواهید آن را غیرفعال کنید، همچنین می‌توانید این کار را از طریق همان منو در تنظیمات برنامه انجام دهید. بسته به سطح امنیت در برنامه تلفن همراه شما، ممکن است برای تأیید هر تغییر از رمز عبور، اسکن چهره یا اثر انگشت خود استفاده کنید.

این ویژگی جدید نه تنها امنیت کاربر را با مسدود کردن دسترسی به پیام‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، بلکه هنگام قفل شدن صفحه، push notification ها نیز غیرفعال می‌شوند. این بسیار عالی است، زیرا پنجره‌های منبع پیام دریافتی به طور معمول برای هر کسی که صفحه را مشاهده می‌کند به جز کاربر قابل دسترسی هستند. اگر شما از واتساپ وب در محیط کار یا در جای عمومی استفاده می‌کنید، بسیار توصیه می‌شود از این ویژگی استفاده کنید تا امنیت گفتگوهای خود را حفظ کرده و حریم خصوصی خود را از چشمان دنبال‌کنندگان محافظت کنید.

حریم خصوصی کاربر را افزایش می دهد

واتساپ توضیح داد، “به نظر ما، قفل صفحه نمایش به طور قطع به کاربران کمک می‌کند تا با افزایش حریم خصوصی و جلوگیری از دسترسی کاربران غیرمجاز به اطلاعات شخصی خود، امنیت گفتگوهای خود را حفظ کنند”. برای کاربران غیر از آزمایشگران بتا، این ویژگی در هفته‌های آینده برای تعداد بیشتری از کاربران در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.