قابلیت جذاب و جدید Blend به اینستاگرام می آید

اینستاگرام در حال توسعه قابلیت «Blend» است که یک فید خصوصی از ویدیوهای Reels را بر اساس علایق شما و یک دوست شما برایتان ایجاد می‌کند.

به گزارش تکناک،این شرکت اعلام کرد که این قابلیت در حال حاضر یک نمونه‌ اولیه‌ داخلی است و به صورت خارجی آزمایش نمی‌شود.

این قابلیت اولین بار توسط مهندس معکوس الساندرو پالوزی کشف شد؛ کسی که به طور مرتب ویژگی‌های در حال توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی را پیش از عرضه‌ی رسمی آن‌ها پیدا می‌کند.

بر اساس تصویری که پالوزی در X منتشر کرده است، به نظر می‌رسد «Blend» شامل «پیشنهادهایی است که بر اساس ویدیوهای Reels که با هم به اشتراک گذاشته‌اید و علایق‌تان در Reels» می شود.

به عبارت دیگر، اگر شما دوست خود را به «Blend» دعوت کنید، اینستاگرام مجموعه‌ای شخصی از ویدیوهای Reels را تولید می‌کند که فکر می‌کند هر دوی شما به آن‌ها علاقه‌مند باشید.

«Blend» تا حدی شبیه به قابلیت با همین نام در اسپاتیفای است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و به دو نفر امکان می‌دهد آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را در یک فهرست پخش مشترک ترکیب کنند.

این تصویر نشان می‌دهد که «Blend» بین شما و کاربر دیگر خصوصی باقی می‌ماند و می‌توانید هر زمان که خواستید از آن خارج شوید. اینستاگرام جزئیات خاصی در مورد این قابلیت و اینکه آیا «Blend» به طور مداوم با پیشنهادهای جدید به‌روزرسانی می‌شود یا بعد از مدت زمان مشخصی به‌روز می‌شود، به اشتراک نگذاشته است.

این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان دهد ریلزهای جدید را با هم کشف کنند، که روشی برای اینستاگرام برای افزایش کشف و زمان تماشای Reels است.

از آنجایی که افراد در حال حاضر از طریق پیام‌های خصوصی برای هم ریلز می‌فرستند، اینستاگرام اکنون از آن داده‌ها برای پیشنهاد و نمایش فعالانه‌ ویدیوهای Reels که فکر می‌کند یک جفت از کاربران از آن‌ها لذت خواهند برد، استفاده می‌کند.

همانطور که در مورد هر نمونه‌ اولیه‌ دیگری وجود دارد، مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی قصد دارد این قابلیت را به صورت خارجی راه‌اندازی کند.

در صورت انتشار، «Blend» به کاربران اینستاگرام Reels دسترسی به یک قابلیت سرگرم‌کننده و مشارکتی می‌دهد که در پلتفرم رقیب آن، تیک‌تاک، در دسترس نیست.

اگرچه این دو محصول بسیار شبیه هستند، معرفی «Blend» می‌تواند به اینستاگرام یک برتری رقابتی جزئی نسبت به تیک‌تاک بدهد، هرچند با توجه به اینکه تیک‌تاک همچنان به طور گسترده بر بازار ویدیوهای کوتاه‌مدت تسلط دارد، این برتری اندک است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.