اضافه شدن قابلیت رهگیری دست و چشم به هدست ویژن پرو

هدست جدید ویژن پرو اپل با رهگیری دست و چشم و استفاده از دستگاه ورودی کوچک عرضه می‌شود و قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های ورودی خارجی را دارد.

به گزارش تکناک، مارک گورمن از خبرگزاری Bloomberg اعلام کرده است که هدست جدید Apple Vision Pro که در پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد، از فناوری رهگیری دست و چشم برای کنترل عملکرد آن استفاده خواهد کرد. در عین حال، اپل در نظر دارد از یک دستگاه ورودی کوچکی که روی انگشت‌ها قرار می‌گیرد، به عنوان یک روش کنترلی برای هدست Vision Pro استفاده کند.

گورمن اظهار داشت که در فرآیند توسعه Vision Pro، اپل کنترل‌کننده‌های واقعیت مجازی شرکت‌هایی مانند HTC را تست کرده است. به علاوه، اپل بر روی دستگاهی که روی انگشت‌ها قرار می‌گیرد نیز تمرکز داشته است. در واقع، در سال ۲۰۱۵، یک پتنت برای حلقه هوشمند از سوی اپل منتشر شد. اما در آن زمان، به نظر می‌رسید که این پتنت بیشتر برای یک دستگاه پوشیدنی عمومی طراحی شده است و نه به عنوان یک جزء خاص برای هدست واقعیت ترکیبی.

در نهایت، گورمن اعلام می‌کند که شرکت تصمیم گرفته است از رهگیری چشم و حرکت دست برای کنترل هدست Vision Pro استفاده کند، که به نظر او راهکاری بهتر و زیباتر است. آزمایشی که نیلی پاتل انجام داد و هدست را بهترین نمایشگر هدست تا کنون توصیف کرد، نشان داد که رهگیری چشم به خوبی عمل می‌کند و او تأیید کرد که می‌توانید دستان خود را در کنار بدن یا روی ران خود نگه دارید و با ضربه زدن به انگشتان شست و انگشت اشاره خود، – بدون نیاز به تکان دادن دستان در هوا یا اشاره به اشیاء گزینه‌ها را انتخاب کنید.

البته، اپل در رویداد WWDC 2023، اعلام کرد که هدست ویژن پرو همچنان قادر به پشتیبانی از دستگاه‌های ورودی خارجی از جمله کنترلرهای بازی تولید شده توسط شرکت‌های شخص ثالث و کیبوردها است. بنابراین، همچنان امکان استفاده از کنترل‌های دستی برای برخی از ورودی‌ها وجود دارد و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.