قابلیت فوق العاده کروم برای لینک دهی

اگر می‌خواهید به بخش خاصی از یک صفحه وب طولانی لینک دهید، می‌توانید از ویژگی Copy Link to Highlight در مرورگر کروم استفاده کنید.

به گزارش تکناک، احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید موضوعی را به بخشی از یک مقاله بسیار طولانی ارجاع دهید. شما در این شرایط با  لینک به مقاله اصلی نمی‌توانید مطمئن باشید که مخاطبان شما، به این اطلاعات جالب مد نظر شما، در بین همه آن متن خواهند رسید.

در این موقعیت، شما می‌توانید به سادگی یک اسکرین شات از بخش مورد نظر خود بگیرید که در این صورت هم، مخاطبان به مقاله اصلی لینک نمی شوند و این امر وجهه خوبی از نظر فرهنگ اینترنتی برای شما ندارد. علاوه بر این، شما می توانید این اسکرین شات را با درج اطلاعات مقاله اصلی منتشر کنید که این گزینه هم جالب به نظر نمی رسد.

اما یک راهکار سریع نیز در این شرایط وجود دارد. شما می توانید از ویژگی Copy Link to Highlight مرورگر کروم استفاده کنید.


وقتی شما به عنوان یک نویسنده یا ویراستار در یک وبسایت مانند The Verge فعالیت می‌کنید، اغلب لینک‌دهی را انجام می‌دهید. دلیل این امر این است که وقتی یک داستان را نوشته‌اید، می‌خواهید به منبع خود، به یک مقاله در The Verge که به موضوع شما مرتبط است یا به یک محتوای جالب، لینک دهید. اما اگر می‌خواهید کسی را به سمت یک نقل قول، نمودار یا پاراگراف خاصی هدایت کنید، نباید آنها را مجبور به جستجو در مقاله کنید تا مطلب مورد نظر را پیدا کند.

برای مثال، اگر نویسنده بخواهد شما را به اطلاعات مربوط به وزن هدفون عجیب Dyson Bane هدایت کند، به جای لینک دادن فقط به مقاله (همانطور که این لینک انجام می‌دهد) و امیدوار بودن برای پیدا کردن جمله مرتبط، این لینک شما را به طور مستقیم به آنجا خواهد رساند. نکته قابل توجه این است که مخاطبان می توانند از طریق هر مرورگری وارد لینک شوند.

چگونه از قابلیت copy link to highlight  استفاده کنیم ؟

اگر شما نحوه استفاده از این قابلیت را بلد باشید، می تواند برای شما بسیار کارآمد باشد.  برای این کار بر روی مرورگر کروم خود:

  • کلمه، عبارت یا بخشی را که می‌خواهید به آن لینک دهید راselect  کنید.
  • روی آن بخش، کلیک راست کرده و گزینه Copy Link to Highlight را انتخاب کنید.
  • لینک کپی شده را در ورودی وبلاگ، پست شبکه اجتماعی یا هر جای دیگری که می‌خواهید قرار دهید، استفاده کنید. وقتی کسی بر روی این لینک کلیک می‌کند، به طور مستقیم به آن بخش از صفحه وبی هدایت می‌شود که شما آن را انتخاب کرده‌ بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.