قابلیت محبوب استوری به تلگرام می آید

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، این هفته اعلام کرد که قابلیت محبوب استوری برای انتشار موقت عکس‌ها و ویدیوها را در اپلیکیشن خود ارائه خواهد کرد.

به گزارش تکناک، استوری ها این روزها همه جا هستند. به نظر می رسد هر شبکه اجتماعی مایل به ارائه نسخه مخصوص به خود از این ویژگی شهرت یافته توسط اسنپ چت و اینستاگرام است. اگر از طرفداران این ویژگی نیستید، اجتناب از آن حتی دشوارتر خواهد بود.

دوروف در پیامی که در کانال تلگرام خود به اشتراک گذاشت، گفت: بیش از نیمی از درخواست‌های ویژگی ارسال شده توسط کاربران، مربوط به ویژگی استوری بوده است. در ابتدا، ما با ارائه این ویژگی مخالف بودیم، زیرا این قابلیت در دیگر پلتفرم‌ها وجود دارد. با این حال، اگر ما به کاربران خود گوش ندهیم و در قالب های موجود نوآوری نکنیم، Telegram (cross-platform messenger) نخواهد ماند.

نحوه عملکرد استوری در تلگرام

تقریباً طبق انتظارات، کاربران می توانند عکس ها و ویدیوهایی را که پس از مدتی ناپدید می شوند را به اشتراک بگذارند. با این حال، تلگرام در تلاش است امکانات بیشتری نسبت به رقبای خود ارائه دهد. به عنوان مثال، کاربران می توانند انتخاب کنند که آیا استوری پس از 6، 12، 24 یا 48 ساعت منقضی می شود. اکثر برنامه ها استوری ها را بعد از 24 ساعت منقضی می کنند.

در حالی که اینستاگرام یک فید عمومی برای استوری و دیگری برای Close Friends دارد، تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد لیست‌هایی با مخاطبین مختلف برای هر استوری ایجاد کنند. یعنی می توان یک استوری خاص را با بهترین دوستان خود و یک داستان دیگر را فقط برای همکاران خود به اشتراک گذاشت.

رابط کاربری مشابه سایر برنامه‌های شامل استوری، با فهرستی از استوری‌ های موجود در بالای لیست چت‌ها، خواهد بود. کاربران این گزینه را خواهند داشت که به یک استوری واکنش نشان دهند یا پاسخ دهند. پس از در دسترس قرار گرفتن این ویژگی، انتشار محتوای یک کانال در استوری تلگرام نیز یک گزینه خواهد بود.

به گفته دوروف، حتی افراد مخالف این ویژگی در تیم ما نیز شروع به درک آن کرده‌اند. اکنون دیگر نمی توان تلگرام را بدون آن تصور کرد. استوری تلگرام از ماه آینده برای کاربران در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.