قابلیت های جدید واتساپ برای ویندوز، اندروید و iOS

متا مشغول توسعه مجموعه ای از قابلیت های جدید واتساپ است. بر این اساس ارائه قابلیت فیلتر بر اساس پیش نویس‌ها، آرشیو وضعیت و موارد دیگر در نسخه بتای ویندوز، اندروید و iOS واتساپ را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تکناک، مهمترین ویژگی های  جدید ارائه شده توسط واتساپ را با هم مرور خواهیم کرد.

در نسخه iOS واتساپ، حالت همراه (companion mode) ارائه می‌شود و به کاربران امکان ورود به یک حساب با حداکثر پنج دستگاه را می‌دهد.

متا مشغول توسعه مجموعه ای از قابلیت های جدید واتساپ است. بر این اساس ارائه قابلیت فیلتر بر اساس پیش نویس‌ها، آرشیو وضعیت و موارد دیگر در نسخه بتای ویندوز، اندروید و iOS واتساپ را شاهد خواهیم بود.

پیشتر، این حالت فقط دارای گزینه چت و اعلان در سایر دستگاه ها با صفحه نمایش بزرگتر بود و در آخرین به روز رسانی تماس و دیگر مدل‌های تلفن‌های همراه نیز به آن اضافه شده‌است.

این به‌روزرسانی WhatsApp (Meta Platforms-owned mobile instant messenger and social media service) امکان برقراری تماس با استفاده از یک حساب کاربری، مانند بسیاری از برنامه‌های چت، در چندین تلفن همراه را برای کاربران فراهم می‌کند. ممکن است این به روز رسانی در هفته های آینده ارائه شود.

در آپدیت دیگر واتس‌آپ در اندروید، واتساپ پشتیبانی را به وضعیت آرشیو کاربران تجاری اضافه کرده‌است و طراحی مجدد رابط کاربری برنامه اندروید، هم طعم سنتی و هم حالتی تجاری را برای آن به ارمغان می آورد.

همچنین نام های کاربری از طریق برنامه بتا در Google Play Store معرفی شده است. WABetaInfo این ویژگی را در build v2.23.11.15 مشاهده کرده است. واتساپ در حال آماده سازی برای انتشار عمومی نام های کاربری قابل جستجو به عنوان جایگزینی برای برقراری ارتباط با سایر کاربران بر اساس شماره تلفن است.

کاربران ویندوز در کانال بتا واتساپ از نسخه 2.2320.1.0 به بعد می توانند انتظار تغییر مستقل زبان برنامه را داشته باشند. گزینه تغییر زبان را می توان در منوی تنظیمات در قسمت General واتساپ پیدا کرد. اکنون امکان فیلتر چت ها بر اساس پیش نویس های نوشته شده و پیگیری و یافتن سریع آنها نیز وجود دارد.

یکی دیگر از قابلیت های جدید واتساپ در آخرین نسخه iOS و اندروید ، برخورداری نسخه پشتیبان از رمزگذاری سرتاسری به عنوان یک لایه اضافی امنیتی اضافه است.حالا از کاربران واتساپ خواسته می شود تا رمز عبوری را برای بازیابی پیام های پشتیبان گیری شده در فضای ابری وارد کنند.

همه این قابلیت های جدید واتساپ  هنوز در دست توسعه‌اند و برای ارائه دسترسی، کاربران ممکن است مجبور شوند در برنامه بتا ثبت نام کنند. آزمایش‌کنندگان بتا می‌توانند برخی از این ویژگی‌های واتساپ را قبل از عرضه عمومی امتحان کنند. بدین منظور، در اندروید، از نصب آخرین نسخه، v2.23.11.18، iOS، نسخه 23.10.76 و ویندوز، نسخه 2.2320.1.0 اطمینان حاصل کنید. برای ثبت نام در نسخه بتا، می توانید به لینک های اندروید و ویندوز آن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.