افزایش قابلیت های اینستاگرام و واتساپ با هوش مصنوعی

متا در هفته جاری کار خود را در زمینه تکنولوژی‌های هوش مصنوعی تولیدی جدید برای محصولات مصرف‌کننده خود، از جمله اینستاگرام، واتساپ و مسنجر، به نمایش گذاشت، همچنین این تکنولوژی‌ها درون شرکت استفاده می‌شوند.

به گزارش تکناک، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا در یک جلسه تکنولوژی های هوش مصنوعی در مراحل مختلف توسعه را رونمایی کرد، از جمله ربات‌های چت هوش مصنوعی برای مسنجر و واتساپ، برچسب‌های هوش مصنوعی و سایر ابزارهایی که امکان ویرایش عکس در استوری های  اینستاگرام را فراهم می‌کنند.

علاوه بر این او از محصولاتی برای استفاده داخلی در شرکت، مانند یک دستیار بهره‌وری هوش مصنوعی و یک رابط تجربی برای تعامل با عوامل هوش مصنوعی، که توسط مدل زبان بزرگ متا LLaMA قدرت گرفته است را در این جلسه رونمایی کرد.

ابزار هوش مصنوعی که برای اینستاگرام ساخته شده است به مشتریان اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک سرنخ متنی، عکس‌های خود را تغییر دهند و آن‌ها را در داستان‌های اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از مزیت های هوش مصنوعی شخصیت‌ها و قابلیت‌های مختلف را برای کمک یا سرگرمی به ارمغان می‌آورد. این ابزار در ابتدا برای استفاده در مسنجر و واتساپ متمرکز است.

زاکربرگ همچنین مجدداً به انتشار تحقیقات و به اشتراک گذاری تکنولوژی‌های هوش مصنوعی با جامعه منبع باز متعهد شد.

او اضافه کرد :در سال گذشته، ما شاهد برخی از پیشرفت‌های واقعا باورنکردنی در هوش مصنوعی تولیدی بوده‌ایم و این به ما فرصت می‌دهد تا حالا این تکنولوژی را بگیریم، آن را به جلو هل دهیم و آن را در هر یک از محصولاتمان اضافه کنیم.

در حالی که متا در اضافه کردن ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی به محصولات خود کمی احتیاط کرده است، دیگران به سرعت وارد این فضا شده‌اند.

مایکروسافت به عنوان مثال، دستیاران هوش مصنوعی به تمام محصولات کلیدی خود از جمله افیس، ویندوز و بینگ اضافه کرده است.

اسنپ چت، رقیب مستقیم‌تر متا، ربات چت هوش مصنوعی Snap AI خود را راه‌اندازی کرده است، در حالی که همه از آدوب تا سیلزفورس ویژگی‌های مختلفی را که هوش مصنوعی تولیدی را با کسب و کار اصلی خود ادغام می‌کنند، راه‌اندازی کرده‌اند متا به تازگی به صورت جدی وارد این فضا شده است.

برخی از پرکاربردترین ابزارها در دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها از جمله فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ متعلق به شرکت متا است و استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات آنها می تواند کاربران را هنگام ایجاد محتوا و گپ زدن با دیگران بسیار خلاق تر و سازنده تر کند.

زاکربرگ به کارمندان گفت متا قصد دارد ابتدا عوامل هوش مصنوعی خود را در مسنجر و واتس‌اپ منتشر کند، اما آینده گسترده‌تری برای چنین فناوری‌هایی می‌بیند که ممکن است شاهد گسترش آنها در خانواده برنامه‌هایش و در نهایت به عینک‌های هوشمند باشد. در این موارد، چشم انداز این است که مصرف کنندگان از نوعی عینک هوشمند استفاده کنند ( شبیه به داستان های Ray-Ban Meta ) تا از طریق صدا با نمایندگان تعامل داشته باشند.

در این جلسه، زاکربرگ همچنین در مورد Apple Vision Pro صحبت کرد. او گفت که به نظر نمی رسد که Quest VR متا و Apple Vision Pro اهداف یکسانی در ذهن داشته باشند. او گفت که Quest همه چیز در مورد گرد هم آوردن افراد و فعال بودن است، در حالی که او فکر می کند Vision Pro کمی منفرد به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.