قابلیت ویرایش پیام به واتساپ می آید!

واتساپ قرار است ویژگی جدید مورد انتظار یعنی ویرایش پیام را ارائه کند.پس از چندین افشای اطلاعاتی، سرانجام این شرکت توسعه این ویژگی را فاش کرد.

به گزارش تکناک، واتساپ در چند وقت اخیر تغییرات قابل توجهی مانند امکان حذف پیام ها برای همه و حالت جدید چند دستگاهی ایجاد کرده است و اکنون، ویرایش پیام ویژگی بزرگ بعدی آن خواهد بود.

این ویژگی برای برخی از کاربران یک رویا و برای برخی دیگر یک کابوس بوده است. در حالی که این عملکرد به افراد امکان اصلاح اشتباهات تایپی یا گرامری را می دهد، ممکن است برای تغییر معنای پیام نیز مورد استفاده قرار گیرد و منجر به سوء تفاهم یا اختلافات احتمالی شود.

واتساپ مدتی است روی ویژگی ویرایش پیام خود کار می کند و بسیاری فرصت آزمایش آن را داشته اند. آنها استفاده آسان  از این ویژگی و عملکرد خوب آن را تأیید کرده اند. برای ویرایش یک پیام، باید پیام را طولانی نگه داشت و پس از انتخاب پیام، گزینه edit را از منوی زمینه انتخاب کرد.

پس از انتخاب گزینه edit ، پیش نمایشی از پیام با یک کادر تایپ در زیر آن مشاهده خواهد شد. سپس می توان تغییر مورد نظر را در پیام ایجاد کرد. و متن تایپ شده به عنوان ویرایش پیام ارسال و جایگزین متن قبلی می شود. امکان چندین بار ویرایش یک پیام نیز وجود دارد. اما فعلاً بازه زمانی مجاز برای ویرایش 15 دقیقه است.

پس از ویرایش پیام، واتساپ آن را با متن «Edited» نشانه‌گذاری خواهد کرد. اما زمان ارسال اصلی حفظ خواهد شد و با ویرایش پیام تغییر نخواهد کرد. همچنین هیچ سابقه ویرایشی وجود نخواهد داشت، بنابراین مخاطب در صورت عدم مشاهده پیام قبل از ویرایش آن، قادر به مشاهده پیام اولیه نخواهد بود و تنها مساله نشان‌دهنده پیام ویرایش شده برچسب Edited آن خواهد بود.

ویژگی بزرگ آتی واتساپ

واتساپ به فعال سازی ویژگی های خود از سمت سرور معروف است، یعنی کاربرانی که نسخه اخیر واتساپ یا ویرایش پیام را ندارند، متنی با محتوای«شما پیام ویرایش شده ای دریافت کرده اید. در صورت برخورداری از آخرین نسخه واتساپ، امکان مشاهده آن را خواهید داشت.

یکی از نگرانی های برخی از کاربران، احتمال سوء استفاده از قابلیت ویرایش پیام است. با وجود مفید بودن ابزار، همیشه احتمال دستکاری مکالمات یا فریب دیگران نیز وجود دارد. برای رفع این نگرانی، واتساپ بازه زمانی نسبتاً کوتاهی را برای ویرایش پیام ها در نظر گرفته است و ممکن است در آینده این بازه زمانی را تغییر دهد.

واتساپ اولین اپلیکیشن پیام رسان با قابلیت ویرایش‌پیام نیست. تلگرام نیز دارای این قابلیت است و محبوبیت آن در بین کاربرانش ثابت شده است. با این حال، واتساپ با بیش از دو میلیارد کاربر فعال، پرکاربردترین برنامه پیام رسانی است، بنابراین این ویژگی احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر نحوه ارتباط افراد خواهد داشت.

ویژگی ویرایش پیام یک قابلیت مورد انتظار برای واتساپ است و ارتباط را برای کاربران راحت تر خواهد کرد. در حالی که نگرانی هایی در مورد احتمال سوء استفاده وجود دارد، واتساپ اقداماتی را برای رفع این نگرانی ها با تعیین مهلت نسبتاً کوتاه برای ویرایش پیام ها انجام داده است. باید دید چه زمانی این ویژگی برای همه در دسترس خواهد بود. اما احتمالا به زودی عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.