آزمایش قابلیت پیشرفته تصویر در تصویر در گوگل کروم

گوگل مایل به گسترش قابلیت تصویر در تصویر هنگام مرور یک صفحه دیگر برای تقویت عملکرد مرورگر وب کروم در آینده است.

یکی از راه‌های تقویت عملکرد مرورگرهای وب برتر، استفاده از ترفندهای کوچکی مانند قابلیت مرور تصویر در تصویر( PiP )، تماشا یک ویدیو یوتیوب یا پخش زنده در Twitch هنگام مرور یک صفحه دیگر، است. اما تصویر در تصویر قابلیت‌های بیشتری دارد و به نظر می رسد گوگل مایل به گسترش قابلیت های کروم است.

به گزارش تکناک، به گفته این غول اینترنتی توسعه‌دهندگان سایت با گزینه‌ Document Picture-in-Picture قادر به انجام هر کاری خواهند بود و امکان طراحی آیکون‌های سفارشی در کنار کنترل‌های پخش و تقریباً هر مورد دیگر مربوط به کد HTML را خواهند داشت.

برنامه‌های کنفرانس ویدیویی با استفاده از این رابط تصویر در تصویر توسعه‌یافته، می‌توانند برای کاربران امکان ارسال پیام متنی در حین تماس یا بی‌صدا کردن کاربر دیگری و همچنین اعلام حضور بدون نیاز به بازگشت به پنجره اصلی را فراهم کنند.

این قابلیت‌ها نحوه نمایش تصویر در تصویر کنونی به صورت نمایش ویدیوها در یک پنجره کوچکتر را تغییر خواهند داد. در حال حاضر، Google Meet از حالت تصویر در تصویر در کروم پشتیبانی می کند، اما شامل قابلیت‌های معدودی می‌شود. برای مثال، اگر امکان باز‌کردن یادداشت‌های Google Keep را فراهم کند، این ویژگی بالقوه بسیار مفیدتر خواهد بود.

در صورت تمایل به بررسی این ویژگی، می‌توانید این flag را فعال کنید: chrome://flags/#document-picture-in-picture-api. با این حال، تنها در صورتی که وب سایت های مورد نظر در حال آزمایش این ویژگی باشند، قادر به بررسی این ویژگی خواهید بود.

گوگل قصد دارد این نسخه آزمایشی را در کروم 115 در شهریورماه آینده ارائه کند. انتشار Document PiP برای عموم را نمی‌توان تضمین کرد، اما این ویژگی به ظاهر ساده، با قابلیت مرور و مشاهده هر چیزی در یک پنجره کوچک در حین انجام کار دیگری در دستگاه خود بسیار هیجان انگیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.