شاید گوشی Pixel 6 پرو گوگل مجهز به قفل گشایی صفحه با چهره نباشد

به احتمال زیاد قفل گشایی صفحه با چهره به گوشی هوشمند پیکسل 6 پرو گوگل نمی‌آید و کاربران باید از دیگر روش های مرسوم استفاده کنند.

به احتمال زیاد قفل گشایی صفحه با چهره به گوشی هوشمند پیکسل 6 پرو گوگل نمی‌آید و کاربران باید از دیگر روش های مرسوم استفاده کنند.

به گزارش تک ناک، سری پیکسل 7 به غیر از روش‌های معمول قفل صفحه اثر انگشت، پین، رمز عبور یا الگوی قفل صفحه دارای قفل گشایی صفحه با چهره است.
این یک ویژگی است که ظاهراً به سری پیکسل 6، به ویژه مدل پرو نیز تعلق داشت. با این حال، با وجود نمایش گزینه در اولین نسخه بتا اندروید 13، هنوز به دستگاه مجهز به تنسور راه پیدا نکرده است. اگر گزارش جدید را باور کنیم، ممکن است هرگز شاهد بازگشایی قفل با چهره در پیکسل 6 پرو نباشیم.
با توجه به اهمیت روزافزون این فناوری، باید بدانید که همه پیاده‌سازی‌های تشخیص چهره مثل هم کار نمی کنند. برخی از تکنیک‌ها ذاتاً امن‌تر از سایر تکنیک‌ها هستند، در حالی که برخی دیگر تنظیمات اختیاری را برای کاهش احتمال فریب یک مزاحم ارائه می‌دهند.
Face unlock در سری Pixel 7 یک ویژگی بیومتریک کلاس 1 است، برخلاف ویژگی Face ID اپل که از سیستم دوربین TrueDepth برای ایجاد نقشه عمق چهره استفاده می کند. بنابراین فقط می‌تواند قفل صفحه را در پیکسل‌های جدید باز کند و نمی‌تواند به عنوان یک روش تأیید امنیتی برای پرداخت‌ها یا ورود به برنامه عمل کند. با این حال، ترکیبی از بیومتریک و رمز عبور بهترین راه برای محافظت از اطلاعات حساس شما است.

به گفته Caschys Blog، گوگل آلمان تایید کرده است که بازگشایی با چهره در گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل اجرا نمی‌شود. این اولین باری است که می شنویم گوگل احتمال آمدن این ویژگی به پیکسل 6 پرو را رد می کند.
با این حال، وبلاگ بیان می کند که منظور گوگل نامشخص است. این احتمال وجود دارد که این شرکت قصد ندارد در آینده نزدیک قفل چهره را برای پیکسل 6 پرو عرضه کند و ممکن است بعداً این کار را انجام دهد.
همچنین این احتمال وجود دارد که این ویژگی هرگز روی پرچمدار قدیمی پیکسل قرار نگیرد. در هر صورت، ممکن است تفاوت چندانی برای کاربران پیکسل 6 پرو ایجاد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.