قیمت خودروی شاسی بلند برقی EV9 کیا مشخص شد

هنگامی که خودروی جدید کیا به نام EV9 اوایل سال جاری معرفی شد، توجه همه را به خود جلب کرد زیرا خودروهای تمام الکتریکی هفت نفره گران قیمت هستند و تعداد کمی از آنها در بازار وجود دارد.

به گزارش تکناک، ورود این خودروساز به این کلاس به نظر می‌رسید که در ابتدا موفقیت آمیز نباشد اما قیمت مناسب آن شرایط را به گونه ای دیگر تغییر داده است.

قیمت کیا EV9 2024 برای تریم Light RWD قبل از هزینه ارسال به مقصد یا اضافه کردن گزینه هایی مانند باتری بزرگتر یا دو موتور اضافی برای فناوری AWD از 54،900 دلار شروع می شود.

EV9 به صورت استاندارد با چرخ‌های 19 اینچی، دو صفحه نمایش 12.3 اینچی در جلو و صفحه نمایش 5 اینچی برای کنترل‌های HVAC، CarPlay و Android Auto، شارژر تلفن بی‌سیم و خدمات کمک راننده پیشرفته مانند ترمز خودکار و بررسی ترافیک عرضه می‌شود.

وقتی به شارژر سریع DC 350 کیلوواتی متصل شود، می‌تواند باتری خود را از 10 تا 80 درصد در کمتر از 25 دقیقه شارژ کند.

گزینه های دیگر برای کلاس خودرو های شاسی بلندهای برقی سه ردیفه محدود است و شامل تسلا مدل X است که حداقل 83،490 دلار قیمت دارد.

از جمله سایر خودروهای این کلاس می توان به ریوین R1S اشاره کرد که از 78هزار دلار شروع می‌شود و در پیکربندی چهار موتوره به 92هزار دلار می رسد. در نهایت مدل Y تسلا در حالی که فضای داخلی زیادی ندارد، با هفت صندلی و قیمت 52،990 دلار قیمت عرضه می شود و واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال است.

اما در مقایسه، شاسی‌بلندهای سه ردیفه بنزینی با اندازه مشابه با قیمتی بسیار کمتر در دسترس هستند. تلوراید 2024 خود KIA از 36000 دلار شروع می شود. EV9 تقریباً به همان ارتفاع و عرض دارد و کمی بلندتر از تلوراید است.

EV9 کیا در ابتدا از کره جنوبی برای مشتریان تا پایان سال ارسال خواهد شد. به دلیل قوانین پیچیده جدید که خودروسازان خارجی نسبت به آن انتقاد دارند، هنوز واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال نیستند. اما EV9 ممکن است پس از اینکه KIA مونتاژ آن را در ایالات متحده آمریکا در سال آینده در کارخانه جدیدی در وست پوینت جورجیا آغاز کند، امکان دارد واجد این شرایط شود. قیمت سایر تریم‌های این خط تولید، از جمله Light Long Range، Wind، Land و GT-Line، بعداً اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.