لپتاپ های سرفیس با 4 پردازنده جدید عرضه می شوند

برخی شایعات می گوید که مایکروسافت تنها پردازنده‌های مربوط به لپتاپ‌های سرفیس آینده خود را به‌روزرسانی خواهد کرد.

به گزارش تکناک، ارائه ویژه مایکروسافت برای محصولات سرفیس به طور رسمی در تاریخ ۲۱ سپتامبر برگزار خواهد شد.

اگرچه هیچ اطلاعات رسمی درباره دستگاه‌هایی که مایکروسافت قصد معرفی آن‌ها را دارد وجود ندارد، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت پردازنده‌های جدیدی را در لپتاپ‌های سرفیس خود استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود که شرکت چهار مدل را عرضه کند، از جمله یک لپتاپ جدید با معماری ARM به نام Laptop Go 3 یا Go 4.

Surface Laptop Studio بزرگترین ارتقا را دریافت خواهد کرد، همانطور که قبلاً اشاره کرده‌ایم، مایکروسافت تصمیم گرفته است از پردازنده جدید Raptor Lake Core i7-13800H با توان 45 وات شرکت اینتل استفاده کند.

این پردازنده عملکرد بهبود یافته‌ای نسبت به نسل قبلی ارائه می‌دهد، با شش هسته با عملکرد بالا و هشت هسته کم مصرف با فرکانس تا 5.0 گیگاهرتز.

Laptop Studio قابل تنظیم با 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت حافظه RAM و فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت 512 گیگابایت یا 1 ترابایت خواهد بود. مدل فعلی دارای پردازنده‌های اینتل نسل یازدهم با یک GPU NVIDIA RTX است.

لپتاپ Surface Laptop Go 2 یک به‌روزرسانی متواضع‌تر را دریافت خواهد کرد و از پردازنده Core i5-1235U Alder Lake اینتل استفاده خواهد کرد. این پردازنده دارای دو هسته عملکرد بالا و هشت هسته کم مصرف با فرکانس تا 4.4 گیگاهرتز است. در تیرماه، ما گزارش دادیم که این لپتاپ نیز گزینه‌های SSD با ظرفیت 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت را با 8 گیگابایت RAM ارائه خواهد کرد.

در نهایت، Surface Go 3 از معماری ARM دست برمی‌دارد و اکنون از چیپ چهار هسته‌ای Intel N200 Alder Lake با فرکانس تا 3.7 گیگاهرتز بهره خواهد برد، که به 8 گیگابایت RAM مرتبط می‌شود.

گزینه‌های ذخیره‌سازی شامل تنظیمات 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت است. طبق آخرین رخدادها، ممکن است مایکروسافت قصد داشته باشد از یک نام جدید مانند Surface Go 4 استفاده کند.

به طرز جالبی، هیچ اطلاعاتی درباره نسل بعدی Surface Pro و Surface Laptop وجود ندارد. در سال گذشته، در رویداد اکتبر خود، مایکروسافت Surface Pro 9، Surface Laptop 5 و Surface Studio 2+ را معرفی کرد.

علاوه بر ارتقا داخلی پردازنده‌ها، به نظر می‌رسد مایکروسافت طراحی کلی را برای مدل‌های جدید خود حفظ کرده است. دستگاه‌های Surface به‌روزرسانی شده در تاریخ ۲۱ سپتامبر رونمایی خواهند شد و باید از ماه اکتبر برای کشورهای انتخاب شده در دسترس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.