لینوکس آساهی بروزرسانی‌های جدید برای مک‌های سیلیکونی عرضه کرد

آساهی به عنوان پروژه‌ توسعه لینوکس برای سازگاری با تراشه‌ سیلیکون اپل، در آخرین بروزرسانی خود پشتیبانی سخت افزاری ، ویژگی های جدید و رفع نقاط ایراد دار طولانی را عرضه کرده است.

آساهی به عنوان پروژه‌ توسعه لینوکس برای سازگاری با تراشه‌ سیلیکون اپل، در آخرین بروزرسانی خود پشتیبانی سخت افزاری ، ویژگی های جدید و رفع نقاط ایراد دار طولانی را عرضه کرده است.

به گزارش تکناک، همچنین این بروزرسانی دارای یک شاخه کرنل پیشرفته جدید با ریسک بالا با پشتیبانی از تعلیق و کنترل نمایشگر است.

این تیم به کاربران بروزرسانی لینوکس را به جدیدترین نسخه آن یادآوری می کند. در اوایل عرضه نسخه بتای macOS Ventura، کاربران نمی‌توانستند پس از ارتقا لینوکس آن را راه‌اندازی کنند.

یک بسته به‌روزرسانی ارائه شده، این باگ را زودتر در سال 2022 برطرف کرده‌است. با این حال، کاربران همچنان با ایرادات ارتقا به macOS Ventura یا حتی آخرین نسخه‌های 12.x macOS مواجه اند که در نهایت با نصب‌ لینوکس غیر قابل راه اندازی می‌شوند.

تغییرات ایجاد‌شده در Asahi

پست وبلاگ مربوط به تغییرات و بروزرسانی ها طولانی است و شامل لوازم جانبی، USB-C و هدفون می شود.

تاکنون نسخه لینوکس آساهی فقط از USB 2.0 در پورت‌های Thunderbolt پشتیبانی می‌کرد. این تیم اکنون بر این باور است که پشتیبانی از USB 3 باید به طور معقولی با کیفیت باشد، اما کاربران باید منتظر بروز برخی اشکالات ، به ویژه در هنگام اتصال سریع دستگاه ها باشند. با توجه به عنوانی در این پست به نام “USB3, Chapter 2×7 Gen3.1415” این عنوان ممکن است شامل پشتیبانی از USB 3.1 شود.با این حال، کاربران باید بتوانند با قطع و وصل مجدد دستگاه، اشکالات را برطرف کنند.

بررسی‌های مربوط به پشتیبانی از بلندگوهای مک همچنان ادامه دارد. این تیم باید یک مدل ایمن را پیاده‌ کند تا کاربران هنگام استفاده از بلندگوهای خود، آنها را مانند زمان آزمایش خراب نکنند. وضعیت بلندگوها همچنان غیرفعال باقی‌مانده‌است، اما در حال پیشرفت است.

اما به لطف مهندسی معکوس کدک هدفون مورد استفاده در مک های جدیدتر، Asahi اکنون از جک هدفون پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از نور پس زمینه صفحه کلید نیز در آپدیت جدید گنجانده شده است. با این حال، تیم همچنان در حال کار بر روی پشتیبانی از روشنایی صفحه نمایش است.

این یک بروزرسانی خوب برای لینوکس Asahi است و کاربران باید بتوانند به زودی آن را نصب کرده و از آن استفاده عملی کنند. کاربران مک پیشرفته می توانند دستورالعمل های نصب را در لینوکس Asahi بیابند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.