ماشین های مجازی جدید ویندوز 11 معرفی شدند

مایکروسافت یک مجموعه جدید از ماشین های مجازی براساس ویندوز 11 را که می‌توانید به صورت رایگان از وب‌سایت رسمی آن دانلود کنید، منتشر کرده است.

به گزارش تکناک،  اولین ماشین مجازی به نام “Windows 11 development environment” (محیط توسعه ویندوز 11) یا WDE نام دارد. این ماشین مجازی رایگان دارای ویندوز 11 Enterprise و تمام ابزارهای توسعه‌دهندگانی است که برای شروع ساخت برنامه‌هایی برای سیستم عامل شرکت مایکروسافت نیاز است. این ابزارها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Visual Studio 2022 Community Edition با پشتیبانی از بارگیری‌های UWP، .NET Desktop، Azure، و Windows App SDK برای C#.
  • زیرسیستم Linux 2 برای ویندوز فعال شده است و Ubuntu نصب شده است.
  • Windows Terminal نصب شده است.
  • حالت توسعه‌دهنده فعال شده است (برنامه Dev Home Preview که به تازگی معرفی شده، هنوز در دسترس نیست).

محیط توسعه ویندوز11 نسخه 2307 بر اساس بیلد 22621.1992 ویندوز11 پایدارترین و آخرین نسخه منتشر شده‌ی ویندوز 11 با بروزرسانی‌های Patch Tuesday برای ماه جولای 2023 است. ماشین‌های مجازی در چهار فرمت VMWare (پشتیبانی از Workstation Pro و Workstation Player)، Hyper-V، VirtualBox و Parallels موجود است. با دانلود WDE در یکی از این فرمت‌ها، می‌توانید با چند کلیک یک ماشین مجازی بر پایه ویندوز 11 راه‌اندازی کنید.

با این حال، چند محدودیت وجود دارد که قابل ذکر است. این ماشین‌های مجازی مایکروسافت برای دانلود و استفاده رایگان هستند، اما تنها به مدت ۹۰ روز معتبر هستند. طبق سایت رسمی، نسخه ۲۳۰۷ WDE تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ اعتبار دارد (یک نسخه جدید با تاریخ اعتبار جدید در ماه آینده انتظار داشته باشید). همچنین، نمی‌توانید WDE را فعال کنید. مایکروسافت می‌گوید که این نسخه‌های فعال‌سازی با کلید محصول را پشتیبانی نمی‌کنند. در نهایت، محیط توسعه ویندوز 11 تنها برای x86 است و مایکروسافت نقشه‌ای برای ارائه نسخه ARM به توسعه‌دهندگان ندارد.

اگر می‌خواهید محیط توسعه ویندوز 11 را امتحان کنید، به وب‌سایت رسمی مایکروسافت بروید و یکی از چهار فرمت موجود را انتخاب کنید. قبل از نصب، مطمئن شوید که حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM و ۷۰ گیگابایت فضای دیسک آزاد دارید. همچنین، مایکروسافت تصاویر ارزیابی Windows Enterprise “تمیز” را بدون نرم‌افزار اضافی نصب شده در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید آن‌ها را از اینجا (ویندوز ۱۱) و اینجا (ویندوز ۱۰) دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.