عرضه مانیتور بازی 34 اینچی جدید ایسوس به بازار

ایسوس در سری محصولات پرطرفدار بازی TUG Gaming خود، قصد دارد یک مانیتور بازی جدید را عرضه ‌کند و به نظر می‌رسد برای علاقمندان قابل توجه باشد.

به گزارش تکناک، TUF Gaming VG34VQL3A شامل یک پنل VA   با ابعاد 34 اینچی با وضوح 3440 × 1440 (WQHD) است. همانطور که در اکثر موارد برای این نوع مانیتورهای وایداسکرین معمول است، VG34VQL3A دارای یک پنل منحنی با شعاع 1500R است.

سایر ویژگی‌های این مانیتور شامل زمان پاسخ دهی 1 میلی‌ثانیه GtG، شدت روشنایی 400 نیت (در حالت SDR یا HDR قابل دسترسی) و پوشش 125 درصدی از گستره رنگی sRGB است. حداکثر نرخ تازه‌سازی 180 هرتز است که در مقایسه با پنل‌های استاندارد 165 هرتزی، بهبود خوبی است. با این حال، ما شاهد مانیتورهای بازی بیشتری در فضای 34 اینچی WQHD با فرکانس تازه سازی 240 هرتز هستیم.

یکی از مشخصاتی که در TUF Gaming VG34VQL3A جلب توجه میکند، نسبت کنتراست بود. پنل‌های VA به خاطر داشتن کنتراست عالی شناخته شده‌اند. هر چند این کنتراست به اندازه Mini LED یا OLED خوب نیست، اما نسبت به پنل‌های IPS در سطوح سیاه بهتر عمل می‌کنند. پنل‌های VA معمولی دارای نسبت کنتراستی حدود 3000:1 هستند، اما VG34VQL3A برای خود نسبت کنتراستی 4000:1 را تعیین کرده است.

ایسوس تأیید کرده است که TUF Gaming VG34VQL3A با گواهی AMD FreeSync Premium Pro ارائه می‌شود، اما تقریباً مطمئن هستیم که باید با Nvidia G-Sync روی کارت‌های گرافیک GeForce نیز کار کند. همچنین این مانیتور با گواهی TÜV Flicker-free و Low Blue Light همراه است و مشخصات VESA DisplayHDR 400 را پشتیبانی می‌کند. همچنین پشتیبانی از Extreme Low Motion Blur نیز ارائه شده است.

درباره اتصالات، شما دو پورت HDMI 2.0 و دو پورت DisplayPort 1.4 را خواهید یافت. همچنین یک هاب USB با سه پورت USB 3.2 Gen 2 (Type-A) برای اتصال دستگاه‌های جانبی شما وجود دارد. و اگر نمی‌خواهید بلندگوهای خارجی را متصل کنید، VG34VQL3A دارای دو بلندگوی 2 واتی است. ما شک داریم که این بلندگوها برای ارضای علاقمندان کافی باشند، اما یک جک 3.5 میلی‌متری هم برای هدفون‌های شما وجود دارد.

متأسفانه، ایسوس جزئیات قیمت‌گذاری و در دسترس بودن VG34VQL3A را اعلام نکرد. ما با علاقه منتظر هستیم تا ببینیم آیا این مانیتور دارای ویژگی‌هایی است که بتواند در بررسی‌های آینده به لیست بهترین مانیتورهای خمیده بازی بپیوندد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.