ایرباس برای آنگولا ماهواره پیشرفته می سازد

اولین ماهواره رصد زمین با عملکرد بسیار بالای متعلق به کشور آنگولا با نام Angeo-1، توسط شرکت ایرباس فرانسه ساخته خواهد شد.

اولین ماهواره رصد زمین با عملکرد بسیار بالای متعلق به کشور آنگولا با نام Angeo-1، توسط شرکت ایرباس فرانسه ساخته خواهد شد.

به گزارش تکناک و بر اساس بیانیه مطبوعاتی غول سازنده هواپیماهای تجاری ، این توافق همکاری دوجانبه را تقویت می کند و همچنین باعث می شود ایرباس آموزش های گسترده ای را برای مهندسان آنگولا ارائه دهد.

ژان مارک نصر، رئیس سیستم‌های فضایی ایرباس، گفت: فضا از حیات بر روی زمین پشتیبانی می کند. به همین دلیل است که من مفتخر شدم که به روسای جمهور ژائو لورنسو و امانوئل ماکرون برای حمایت از جاه طلبی های فضایی دوراندیشانه آنگولا بپیوندم.

ایرباس به عنوان شریک راهبردی آنگولا برای فضا، آخرین نسل ماهواره رصد زمین را برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی از جمله طیف وسیعی از فعالیت‌های استراتژیک مانند برنامه‌ریزی شهری و مدیریت منابع معدنی گرانبها تحویل خواهد داد.

آنگولا پیش از این، علاوه بر ماهواره مخابراتی خود از تصاویر ماهواره ای ایرباس برای نظارت بر کشاورزی، نقشه برداری کاربری زمین و نظارت دریایی، استفاده کرده است. Angeo-1، یک ماهواره نوری ایرباس S250 است از تجربه 30 ساله ایرباس در توسعه سیستم های فضایی بسیار قابل اعتماد، بهره خواهد برد.

digikala

پیشرفته ترین ماهواره در منطقه

پس از بهره برداری، این ماهواره پیشرفته ترین ماهواره در کلاس خود در منطقه خواهد بود و آنگولا را به عنوان یک قدرت فضایی پیشرو معرفی می کند.

پیش‌بینی می‌شود که Angeo-1 توسعه زیرساخت‌ها، نقشه‌برداری منابع و نظارت دریایی از جمله شیلات، کشاورزی و جمعیت را بهبود بخشد و به آنگولا دسترسی مستقل به تصاویر ماهواره‌ای بدهد.

نظارت بر خشکسالی، افزایش سطح دریاها و منابع آب به درک بهتر چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوایی بر اقتصاد کمک می کند.

به گفته ژان مارک نصر، رئیس سیستم های فضایی ایرباس، این اقدام فرصتی برای حمایت از رشد اجتماعی و اقتصادی آنگولا، از جمله ابتکارات تاکتیکی مانند برنامه ریزی شهری و مدیریت منابع طبیعی ارزشمند است.

به منظور توسعه شایستگی های داخلی از طریق انتقال متمرکز دانش، این معامله شامل یک برنامه آموزشی کامل برای مهندسان آنگولا نیز می شود.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که این یک پیشرفت قابل توجه در همکاری ایرباس با آنگولا است که از آرزوهای این کشور برای فضا حمایت می کند.

انتظار می رود جایگاه آنگولا در منطقه با کمک ماهواره Angeo-1  ایرباس بهبود یابد و این ماهواره بتواند عکس های عالی ارائه دهد و فرصت های جدیدی را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند.

در همین حال، به گفته منابع صنعتی که با رویترز صحبت کردند، شرکت حمل و نقل هوایی هندی IndiGo در حال مذاکره با بوئینگ (BA.N) و تامین کننده فعلی آن ایرباس (AIR.PA) برای سفارش بیش از 500 جت مسافربری برای شکستن رکوردی که توسط رقیب داخلی ایر ایندیا چند هفته پیش ثبت شده بود است.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.