مایکروسافت دیگر از Surface Pro 6 پشتیبانی نمی کند

از امروز به بعد، مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های میان افزار و درایور برای تبلت نسل ششم خود به نام Surface Pro 6 را ارائه نخواهد داد که باعث می‌شود دستگاه بدون بهبود و تعمیرات امنیتی باقی بماند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت در ماه اکتبر ۲۰۱۸ رونمایی از Surface Pro 6 را همراه باSurface Laptop 2 (که پشتیبانی آن در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲ پایان یافت) و Surface Studio 2 را اعلام کرد. مانند نسل قبلی، همان طراحی و ویژگی‌های آشنا را داشت همراه با تغییرات اصلی که بیشتر بر روی قسمت های داخلی‌ متمرکز بود.

این دستگاه بازگشت رنگ مشکی کلاسیک را از Surface Pro و ​​RT اصلی نشان داد و به خریداران دو گزینه رنگی پلاتینیوم و مشکی را داد.

به لطف نسل هشتم پردازنده های Core Kaby Lake R اینتل، Surface Pro 6، قدیمی‌ترین تبلت Surface است که به طور رسمی سیستم عامل ویندوز ۱۱ را پشتیبانی می‌کند. این امکان برای آن به گزینه‌های پردازنده شامل Core i5-8250U و Core i7-8650U با قیمت بالاتر (حالا بیایید درباره نسخه‌ی $749 نفرین شده با 4GB رم و پردازنده Intel Core M3) می‌باشد. درباره RAM و فضای ذخیره سازی، این کامپیوتر دارای ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه SSD غیر قابل جابجایی بود.

Surface Pro نسل ششم مایکروسافت، یک دستگاه با عملکرد قوی و عمر باتری نسبتاً خوب بود که توسط کاربران به خوبی پذیرفته شد. با این حال، همه از مجموعه‌ای نسبتاً محافظه‌کارانه از پورت‌ها بدون USB-C و کاملاً عدم قابلیت تعمیر این دستگاه راضی نبودند.

iFixit این تبلت را با امتیاز 1 از 10 در مقیاس تعمیر پذیری مورد انتقاد قرار داد، این دستگاه به دلیل استفاده زیاد از چسب، SSD لحیم شده، فرآیند جداسازی قطعات پیچیده و موارد دیگر مورد انتقاد قرار گرفت.

انتقادات باعث شد مایکروسافت استراتژی‌ها و تصمیمات طراحی خود را دوباره بررسی کند. اگرچه Surface Pro 7 طراحی بالقوه غیرقابل تعمیر خود را حفظ کرد، اما +  Surface Pro7 با تمرکز بر کسب‌وکار، دارای یک SSD قابل تعویض توسط کاربر است که نیازی به تجزیه و تحلیل دستگاه ندارد.

مایکروسافت متعهد شده است که کامپیوترهای خود را با قابلیت تعمیر، با کمترین مقدار چسب، فرآیند تجزیه و تحلیل آسان‌تر و قطعاتی قابل دسترسی بیشتر بسازد. اکنون هر کامپیوتر Surface مدرن درجات تعمیرپذیری بهتری را کسب می‌کند.

شایان ذکر است که به‌روزرسانی‌های ویندوز از به‌روزرسانی‌های میان‌افزار جدا شده‌اند، بنابراینSurface Pro 6 شما همچنان به دریافت ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید، اصلاحات، پیشرفت‌های امنیتی و سایر به‌روزرسانی‌های حیاتی ویندوز ادامه می‌دهد. بنابراین، کسانی که از Surface Pro 6 تقریباً پنج ساله خود راضی هستند، می توانند به استفاده از آن ادامه دهند.

جالب اینجاست که نسل پنجم Surface Pro علیرغم اینکه تقریباً 18 ماه قدیمی تر است، به طور قابل توجهی طول عمر بیشتری دارد. طبق گفته مایکروسافت، Surface Pro “5” و نسخه LTE آن در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ به پایان عمر خود خواهند رسید. این امر این دو تبلت را به یکی از پر عمر ترین رایانه های Surface تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.