ابزار جدید گوگل برای تایید واقعی بودن تصاویر

گوگل اعلام کرده است که ابزار بررسی واقعیت اکنون می تواند برای جستجوی تصاویر و کمک به کاربران برای تأیید صحت آنها استفاده شود.

به گزارش تکناک، این ویژگی از طریق  Fact Check Explorer گوگل قابل دسترسی است و در حال حاضر در نسخه بتا جهانی شده است. کاربران علاقه‌مند می‌توانند به لیست انتظار بپیوندند تا آن را امتحان کنند.

خبرنگاران، افرادی که تایید واقعیت انجام می‌دهند یا هر کس دیگری می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند تا بفهمند آیا تصویر مورد نظر قبلاً توسط دیگران بررسی شده است یا خیر. آن‌ها می‌توانند به صورت مستقیم تصویر را آپلود کنند یا پس از کلیک بر روی نماد جستجوی تصویر موجود در سمت راست نوار جستجو، آدرس URL تصویر را وارد کنند.

هنگام جستجوی یک تصویر، ابزار تایید واقعیت اطلاعاتی در مورد مراجع مختلف یک تصویر موجود در وب ارائه می‌دهد. این ابزار می‌تواند یک نمای کلی از موضوعات و مکان‌های مختلفی را که با تصویر مرتبط هستند نشان دهد و به سرعت فرآیند تأیید واقعیت را افزایش دهد.

An example of an image search you can do on the beta Fact Check Explorer. The context search highlights how the image has been associated with different locations over time, across the web.

گوگل اشاره می کند که یکی از راه هایی که می توان تصویر را دستکاری کرد استفاده از آن در زمینه اشتباه است. شرکت در حال آزمایش ویژگی دیگری در داخل Fact Check Explorer است که به کاربران امکان می‌دهد تاریخچه زمانی و متناسب با تصویر را پیگیری کنند. به عنوان مثال، این ابزار می تواند زمانی که تصویر برای اولین بار توسط گوگل نمایه شده است همراه با شرح وقایع از ذکر آن در وب را نشان دهد.

علاوه بر این، بیش از 35 سازمان تایید واقعیت هرکدام به مبلغ 25,000 دلار در دور اول تأمین مالی توسط شبکه تایید واقعیت بین‌المللی (IFCN) حمایت شده‌اند. این حمایت از طریق 13.2 میلیون دلاری صادر شده توسط گوگل و یوتیوب در سال گذشته، جهت ایجاد صندوق تایید واقعیت جهانی تحت نظارت IFCN استفاده شده است.

این سازمان‌ها که در ۴۵ کشور مختلف فعالیت می‌کنند، با استفاده از این تامین مالی در زمینه‌های مختلفی فعالیت خواهند کرد. آنها از این منابع برای به‌روزرسانی وبسایت‌های خود، استخدام نیروی جدید و آموزش آنها برای شناسایی اطلاعات نادرست استفاده خواهند کرد. تمامی این اعلان‌ها در هفته گذشته در کنفرانس Global Fact 10 در سئول، کره جنوبی، که بیش از ۵۰۰ تاییدکننده واقعیت از سراسر جهان در آن شرکت داشتند، اعلام شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.