مایکروسافت فروش ویندوز 10 را متوقف می‌کند

طبق پیام منتشر‌شده در صفحات نسخه خانگی و پرو ویندوز ۱۰، مایکروسافت دانلود نسخه‌های ویندوز 10 را در تاریخ 31 ژانویه متوقف خواهد کرد.

طبق پیام منتشر‌شده در صفحات نسخه خانگی و پرو ویندوز ۱۰، مایکروسافت فروش و دانلود نسخه‌های ویندوز 10 در وب سایت خود را در تاریخ 31 ژانویه متوقف خواهد کرد.

به گزارش تکناک، اگرچه این سیستم عامل حداقل تا اکتبر 2025 با به روز رسانی های امنیتی جدید پشتیبانی می شود، مایکروسافت همه کاربران با رایانه شخصی جدید را به استفاده از ویندوز 11 ترغیب می‌کند.

احتمالاً سایر سایت‌های جانبی ‌فروش نرم‌افزار، حداقل برای مدت کوتاهی به فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی این نسخه از سیستم عامل ادامه خواهند داد، اما حتی اگر تمامی فروش ویندوز 10 در پایان ماه متوقف شود، افراد در صورت تمایل همچنان می‌توانند آن را دریافت کنند.

دارندگان رایانه‌های شخصی قدیمی‌تر شامل ویندوز 7 و ویندوز 8 با قصد ارتقاء، از آنجایی که هر دو سیستم‌عامل به‌روزرسانی‌های امنیتی برنامه‌ریزی شده نهایی خود را در اوایل ماه جاری دریافت کردند، باید ویندوز 10 را نصب و از اجرا مناسب آنها برخوردار باشند. این ارتقا از پیشنهادات ویندوز 10 قدیمی است. مایکروسافت در سال 2016 به‌طور رسمی ارائه به‌روزرسانی رایگان به ویندوز 10 را متوقف کرد، اما این شرکت هرگز اقدامی برای جلوگیری از کارکرد این ارتقاء انجام نداد.

برای افرادی که کامپیوترهای شخصی جدید خریداری می کنند و به دلایلی نمی خواهند از ویندوز 11 استفاده کنند، استفاده از کلیدهای تعویض ویندوز10 و ویندوز 11 (تاکنون) امکان پذیر بوده است. در سیستم های عرضه شده با ویندوز 11، هیچ مشکلی در نصب و فعال سازی نسخه معادل ویندوز 10 روی همان سخت افزار وجود ندارد. از نظر فنی، تنها نسخه‌های ویندوز ۱۱ پرو در رایانه‌های شخصی تولیدی توسط سازندگان، واجد شرایط استفاده از ویندوز ۱۰ هستند، اما به هر حال، استفاده از نسخه خانگی ویندوز 11 نیز باید امکان پذیر باشد.

با وجود ارائه ویژگی‌های مهم و کمتر در به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۰، مایکروسافت هنوز هم به‌روزرسانی‌های سالانه ویژگی‌ها را برای ویندوز 10 منتشر می‌کند. در حال حاضر، مایکروسافت بخش عمده ای از تلاش های توسعه خود را به ویندوز 11 اختصاص داده است، و اکنون چندین بار در سال با به روز رسانی های جدید برنامه ها، اصلاحات رابط کاربری و سایر ویژگی ها بهینه سازی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.