مایکروسافت نحوه نصب لینوکس در ویندوز را اعلام کرد

مایکروسافت دسته‌ای از راهنماها و آموزش‌ها را در نظر گرفته است که به کاربران اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهند و نحوه کار نرم‌افزار و موارد دیگر را برجسته می‌کنند.

به گزارش تکناک، اگرچه بیشتر این آموزش‌ها در اطراف اکوسیستم مایکروسافت، یعنی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل ویندوز متمرکز هستند، اما به طرز معجزه‌آسایی، این شرکت یک آموزش جدید با عنوان “نحوه دانلود و نصب لینوکس” منتشر کرده است.

برای کسانی که با لینوکس آشنایی ندارند، لینوکس یک سیستم عامل مانند ویندوز یا مک‌اواس است. اصلی‌ترین تفاوت این است که لینوکس یک سیستم عامل متن‌باز و اغلب توسعه‌یافته توسط جامعه است که بر پایه‌ی هسته لینوکس استوار است.

همانطور که در راهنمای مایکروسافت برجسته شده است: “لینوکس یک سیستم عامل است که شباهت‌هایی به ویندوز دارد، اما به دلیل بودن منبع باز و قابل تنظیم بودن کامل، دارای بسیاری از نسخه‌های مختلف است.”

در راهنمای خود، Microsoft (American multinational technology corporation) چهار روش مختلف را برجسته کرده است که می‌توان برای دانلود و نصب لینوکس از آن‌ها استفاده کرد: استفاده از زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL)، استفاده از لینوکس بر روی سخت افزار اصلی (bare metal Linux)، استفاده از ماشین مجازی محلی (local VM) و استفاده از ماشین مجازی ابری (cloud VM).

شایان ذکر است که راهنما، مراحل لازم را برجسته می‌کند که برای اجرای لینوکس در کامپیوتر شما باید انجام داده شود، از انتخاب روش نصب تا انتخاب یک توزیع لینوکس و نصب توزیع با استفاده از روش نصب ترجیحی شما. علاوه بر این، این راهنما بیشتر درباره مدیران بسته توزیع، و همچنین مواردی در مورد به‌روزرسانی و ارتقاء بسته‌های موجود، اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهد.

مایکروسافت نحوه نصب لینوکس در ویندوز را اعلام کرد

گزینه WSL به طور مستقیم با مایکروسافت همراه است، اساساً به این دلیل که این یک ویژگی ویندوز است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد بدون هزینه اضافی یک ماشین مجازی سنتی، یک محیط GNU/Linux را، شامل اکثر ابزارها، ابزارهای خط فرمان و برنامه‌ها، به‌صورت مستقیم در ویندوز اجرا کنند. اگر قصد امتحان آن را دارید، ما یک راهنمای نصب WSL برای ویندوز 10 و 11 داریم.

همچنین، مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که در حال بستن شکافی است که به کاربران اجازه می‌دهد ویندوز 11 و ویندوز 10 را با کلیدهای قدیمی ویندوز فعال کنند. این شکاف از زمان عرضه ویندوز 10 برای کاربران در دسترس بوده و حتی پس از عرضه ویندوز 11 توسط مایکروسافت در سال 2021 همچنان کار می‌کرده است.

تغییرات در نسخه‌های پیش‌نمایشی جدید ویندوز Canary اعمال شده است. با این حال، کلیدهای قدیمی هنوز هم ویندوز 11 نسخه تولیدی را فعال می‌کنند، اما هنوز مشخص نیست چقدر این گزینه قابل استفاده باقی خواهد ماند زیرا شرکت در حال آماده‌سازی نسخه اصلی بعدی سیستم عامل ویندوز، یعنی ویندوز 12، است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.