مایکروسافت نسخه‌ لینوکس اختصاصی خود را معرفی کرد

در روش معمول نام‌گذاری مایکروسافت، عنوان اولین توزیع لینوکس مایکروسافت “فدورا” یا “اوبونتو” نیست، بلکه نامی توصیفی است.

به گزارش تکناک، هرچند که به طور فنی یک توزیع لینوکس محسوب می شود، اما برای استفاده در دسکتاپ طراحی نشده بلکه در محیط‌های سرور Azure نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

برای ارائه برخی زمینه‌ها‌، Kubernetes ابزاری است که به کنترل و استقرار برنامه‌ها به یک شیوه‌ کارآمد کمک می‌کند. این به توسعه دهندگان کمک می کند تا به جای نگرانی در مورد زیرساخت های اساسی، روی نوشتن کد تمرکز کنند. پیش از این، برای توسعه دهندگان عادی بود که یا یاد بگیرند که چگونه یک سرور، یک پایگاه داده، و خیلی چیزهای دیگر را علاوه بر تمرکز بر روی کدنویسی راه اندازی کنند، یا اینکه یک شخص اختصاصی در خانه داشته باشند که همه چیز را برای آنها تنظیم کند.

Azure Linux Container Host برای AKS یک سیستم‌عامل سبک، امن و قابل اعتماد است که برای عملکرد بهینه در آزور بهینه شده است.

بعد از سال‌ها، حالا برنامه‌نویسان می‌توانند چند قطعه “لگو” را به عنوان کانتینرهای Kubernetes با هم ادغام کرده و ناگهان سیستم آماده توسعه است. طبیعتاً هر دو کانتینر (Docker) و موتور هماهنگی Kubernetes نیز بر روی چیزی باید قرار گیرند، به عبارت دیگر بر روی یک سیستم‌عامل، و در اینجا Linux نیاز است.

Azure Linux Container Host با نام جدید، یک توزیع Linux خام بوده که به طور کامل توسط مایکروسافت در داخل ساخته شده و برای استفاده در Azure تخصصی است. امتیازات کلیدی آن، سبک، امن و قابل اعتماد بودن است. هرچند که این یک گام دیگر برای Azure است، اما انتظار نداشته باشید که به زودی مایکروسافت یک توزیع لینوکس برای دسکتاپ ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.