مایکروسافت کوله پشتی هوشمند طراحی می کند

مایکروسافت برای طراحی یک کوله پشتی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی و پر از حسگرهای هوشمند، یک اختراع ثبت کرده است.

به گزارش تکناک، این شرکت اخیراً در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام داده است، اما این محصول همچنان یک محصول خاص و منحصر به فرد است.

دفتر ثبت اختراع و برند تجاری آمریکا (USPTO) این درخواست را که در ماه می ثبت شده بود تازه تأیید کرده است، به این ترتیب ما می‌توانیم نگاهی واضح به رویاهای کوله‌پشتی مجهز به دستیار دیجیتالی مایکروسافت بیندازیم. این اخبار به نظر می‌رسد در ابتدا توسط MSPowerUser گزارش شده است.

این اختراع به عنوان “لباس هوشمند با کمک هوش مصنوعی” توصیف شده است، اما مثال اصلی و اکثر تصاویر ثبت اختراع نشان می‌دهد که این کوله‌پشتی دارای ویژگی‌های هوشمند زیادی است. یکی از ویژگی‌های کلیدی این کوله‌پشتی هوشمند، وجود تعداد زیادی حسگر در بندهای آن است. این حسگرها رو به جلوی بدن کاربر قرار دارند و احتمالاً شامل موارد زیر است:

  • دوربین‌ها
  • میکروفون‌ها
  • GPS
  • قطب‌نما

علاوه بر این، مایکروسافت فکر می‌کند که اضافه کردن LED و بلندگو، و همچنین یک محرک لمسی به بندها می‌تواند مفید باشد. برای لباس هوشمند، برخی پردازش‌های واقعی ضروری است. بنابراین، ماژول‌های تشخیص مختلفی برای ارائه تصویر، متن، گفتار، چهره و تشخیص شناختی پیشنهاد شده‌اند.

سیستم موجود در کوله‌پشتی همچنین دارای یک دستگاه ضبط (با استفاده از حافظه داخلی)، اتصال بی‌سیم، قدرت باتری / شارژ و موارد دیگر خواهد بود.

با تمام حسگرها و فرآیند پردازشی فوق در کوله‌پشتی، پیش‌بینی می‌شود که افرادی که از آن استفاده می‌کنند، از شناسایی و تجزیه و تحلیل اشیاء با هوش مصنوعی بهبود یافته، تعامل با دستگاه‌های نزدیک و به دست آوردن بینش‌های زمینه‌ای بهره‌مند شوند.

نمودار جریان نشان می‌دهد که چگونه کوله‌پشتی و داده‌های آن ممکن است به همراه کامپیوترهای شخصی و سرورهای ابری کار کنند. تصاویر دیگر نشان می‌دهند که فردی که کوله‌پشتی را حمل می‌کند، در یک پیست اسکی به سرعت حرکت کرده و قیمت‌های فروشگاه را بررسی می‌کند و همچنین در نظر دارد بلیت کنسرت را رزرو کند.

گاهی کاربر می‌تواند از طریق گفتار با هوش مصنوعی داخلی کوله‌پشتی تعامل کند، به عنوان مثال “سلام کوله‌پشتی، این پوستر را به تقویمم اضافه کن.” به طور جایگزین، برخی از عملکردها یا وظایف زمینه‌ای هوش مصنوعی ممکن است با تعامل با حسگرهای موجود در بندهای کوله‌پشتی آغاز شود.

اختراع مایکروسافت بیشتر در جهت مفید بودن دستیارهای دیجیتال در خارج از خانه حرکت می‌کند و این کوله‌پشتی دستیار نیز جهت حرکت مایکروسافت را نشان می‌دهد. پردازنده‌های کامپیوتری در حال حاضر شروع به استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص هوش مصنوعی می‌کنند و مایکروسافت کاملاً مشغول ادغام هوش مصنوعی در کاربری اداری و ابزارهای مشترک خود بوده است.

در این زمینه، جالب است که مایکروسافت چند سال قبل از پلتفرم Windows Mobile خود دست کشید و اپلیکیشن Microsoft Cortana قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ از پشتیبانی خارج شود.

قبلاً درباره تلفیق فناوری و کوله‌پشتی‌ها صحبت کرده‌ایم. در چند سال گذشته، چندین کوله‌پشتی واقعیت مجازی (VR) گزارش شده است. برای سازندگان و علاقمندان، کوله پشتی های Raspberry Pi ممکن است جذابیت بیشتری داشته باشند. اما درباره کوله‌پشتی هوش مصنوعی مایکروسافت، شاید هرگز به ثمر نرسد، زیرا بسیاری از برنامه‌های اختراعی به دلیل کمبود جذابیت برای بازار یا مشکلات دیگری که در طول توسعه ظاهر می‌شوند، کنار گذاشته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.