مایکروسافت 2 محصول کاربردی برای ابررایانه ها عرضه کرد

مایکروسافت اعلام کرد که Azure Managed Lustre برای بارهای کاری محاسبات با کارایی بالا(HPC) و بارهای کاری هوش مصنوعی(AI) در دسترس است.

به گزارش تکناک،  Lustre یک فایل سیستم جایگزین (مانند NTFS یا FAT) است که بر روی ابررایانه ها، از جمله Frontier، قابلیت استفاده دارد.

به گفته مایکروسافت، Azure Managed Lustre با ارائه فایل سیستم Lustre به مشتریان، به عنوان یک سرویس مدیریت شده از نوع first-party در Azure ارائه می شود.

آنها می گویند: “کاربرانی که مدت طولانی از Lustre در سیستم خود استفاده کرده اند، اکنون می توانند از مزایای یک راه حل کامل HPC، از جمله محاسبات و حافظه فوق العاده، ارائه شده در Azure بهره ببرند. کاربران از توانایی های طراحی بازده بالا و عملکرد Lustre به عنوان یک تجربه مدیریت شده بی درز بهره خواهند برد و اکنون می توانند بر روی اولویت های کسب و کار خود تمرکز کنند.”

فایل سیستم Lustre از قبل در برترین ابررایانه های جهان بسیار محبوب بوده است، اما با توجه به ورود هوش مصنوعی مولد، علاقه مجددی به Lustre وجود دارد. برای بیان مزایای Azure Managed Lustre، مایکروسافت لیست زیر را ‌آورده است:

  • تجربه PaaS مدیریت شده برای استقرار و مصرف بدون نگرانی از فایل سیستم Lustre.
  • کاهش هزینه های کل سرمایه‌گذاری با قیمت گذاری پرداخت به اندازه استفاده.
  • گزینه های Throughput در سطوح قیمتی مختلف برای بارهای کاری مختلف.
  • راه‌اندازی آسان خوشه های مستقل با عملکرد قابل پیش بینی، که مشکل همسایگی نویز برای استقرار Lustre در محل مشترک را حذف می کند.
  • استقرار سریع در چند دقیقه، نیاز به برنامه ریزی از ماه ها یا سال ها قبل و برآوردن الزامات انطباق و اقامت داده ها را کاهش می دهد.
  • منطقه انتخابی برای استقرار در بسیاری از مناطق Azure، پشتیبانی از الزامات انطباق و اقامت داده ها.
  • قابلیت مقیاس‌پذیری تا صدها پتابایت (PB)، با مزایای ایمنی، قابلیت دسترسی و هزینه های زیرساختی Tiering to Azure Blob storage.
  • یکپارچگی بی درز با سرویس‌های محاسباتی Azure موجود شامل سرویس HPC Azure، Azure Machine Learning و Azure Kubernetes service.
  • حفاظت سرمایه‌گذاری برای توسعه پلتفرم و اتوماسیون موجود مشتریان در هنگام مهاجرت از استقرار Lustre در محل.

از امروز، مایکروسافت دو نمونه دائمی و با دوام‌ برای مشتریان برای استفاده در اختیار قرار می‌دهد. آنها شامل AMLFS Standard (125 MB/s) و AMLFS Premium (250 MB/s) هستند.

بسته های Lustre client از packages.microsoft.com برای توزیع های مختلف لینوکس و نسخه های kernel قابل دانلود هستند. مایکروسافت می گوید که پشتیبانی از تصاویر HPC با بسته های Lustre client برای Ubuntu 18.04، 20.04 و 22.04 و همچنین Alma 8.7 را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.