در گزارش منتشر شده توسط CMA انگلستان، متا تعهداتی به نظارت کننده داده است که از داده های تبلیغاتی بدست آمده از رقبا برای بهبود محصولات خود، به ویژه Facebook Marketplace، استفاده نخواهد کرد.
به گزارش تکناک، البته یک خطر برای این تعهدات وجود دارد که به نظر می رسد متا نمی تواند بلافاصله استفاده از داده های رقیب را متوقف کند.
تحقیقات اصلی توسط CMA از ژوئن 2021 آغاز شد. مطالعه CMA درباره بسترهای آنلاین و تبلیغات دیجیتال نشان داد که حداقل از ژانویه 2015، Meta سوءاستفادههایی را با توجه به جایگاه خود در بازار بر علیه قوانین رقابتی انجام داده است و اقدامات اصلاحی توسط Meta برای پاسخ به این نگرانی ها است.
در گزارش، Meta اعلام کرده است که خوشحال است به داده های رقبا، به ویژه در زمینه تبلیغات، نیازی ندارد، با این حال برای پیاده سازی کامل این سیاست در کل شرکت، نیاز به پیاده سازی سیستم های فنی جدید و آموزش کارکنان دارد. این تعهد، با نام راه حل فنی Marketplace شناخته می شود و باید توسط Meta در 12 ماه پس از پذیرش تعهدات توسط CMA یا تا 30 ژوئن 2024، هر کدام که دیرتر باشد، اجرا شود.
راه حل فنی پیشنهاد شده توسط Meta یک سیستم است که از استفاده از برخی داده های تبلیغاتی رقبا در عملکرد، توسعه و یا بهبود ، و طرح بندی و یا قابلیت های پلتفرم جلوگیری می کند که فقط برای تبلیغ کنندگانی که به طور خودجوش و یا توسط متا انتخاب شده اند و اعتراضی ندارند، اعمال خواهد شد.
این پیگیری، نگرانی CMA را به دنبال دارد که Meta از داده های تبلیغاتی در تبلیغات صفحه نمایش دیجیتال (DDA) خود برای اهداف فراتر از ارائه DDA استفاده خواهد کرد. این نگرانی ها نیز توسط اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شده و متا را به تحمیل شرایط تجارت ناعادلانه بر رقبا به منظور بهره برداری از آنها متهم کرده است.