متا توقف تولید هدست Quest Pro را تکذیب کرد

چند روز پیش، نشریه The Information گزارش داد که شرکت متا تولید هدست Quest Pro را متوقف کرده است.

به گزارش تکناک، همچنین، در گزارش این نشریه آمده است که شرکت برنامه‌های خود برای سری‌های پردازشگری XR Pro را نیز لغو کرده است. با این حال، اندرو باسورث مدیر ارشد فناوری شرکت متا این ادعای نشریه The Information را رد کرده و گفته است: “هر چیزی که می‌بینید را باور نکنید”.

شایعه چگونه شروع شد

شایعات لغو سری هدست Quest Pro ، با گزارشی شروع شد که ادعا کرد شرکت متا کار روی Quest Pro 2 را متوقف کرده است. این گزارش توسط چندین وب‌سایت از جمله zdnet و mixed-news گزارش شده است. در گزارش آمده است که شرکت متا تا زمانی که موجودی کافی وجود داشته باشد، به فروش هدست Quest Pro ادامه خواهد داد. با این حال، Bosworth این ادعاها را تکذیب کرده و تاکید کرده است که باید همه چیزی که می‌بینید را باور نکنید.

اندرو باسورث گفت: “من هر سال این را توضیح می‌دهم. هیچ هدست Quest Pro 2 وجود ندارد مگر اینکه ما تصمیم بگیریم که آن را داشته باشیم. آنچه باید بفهمید این است که تا زمان رسمی شدن، هیچ نامی وجود ندارد. بنابراین، ممکن است Quest Pro 2 وجود داشته باشد و ممکن است نباشد. به آنچه که خوانده‌اید، اعتماد نکنید. بسیاری از اوقات، آنچه که متوقف می‌شود یا آغاز می‌شود، از کسی می آید که از کنسل شدن پروژه خاص خود خوشحال نیست و پروژه‌های دیگر از بین رفته است.”

اندرو باسورث همچنین پیشنهاد کرد که گزارش جعلی احتمالاً از کارمندی است که از قطع شدن پروژه خود ناراحت بود.

سری QUEST PRO

هدست واقعیت مجازی Quest Pro، هدستی با قیمت 1000 دلار است که توسط شرکت متا عرضه شده است و به‌طور کلی برای حرفه‌ای‌ها منتشر شده است. این هدست تجربه واقعیت مجازی با کیفیت و عملکرد بالا را فراهم می‌کند. محصول در ماه اکتبر 2022 در دسترس بود. این محصول در ابتدا با قیمت 1500 دلار به فروش می‌رسید، اما چند ماه بعد با کاهش 500 دلاری قیمت، به فروش رفت. در عین حال، هدست واقعیت مجازی Quest 2 که بیشتر برای مصرف کنندگان عادی منتشر شده است، قیمت‌های گوناگونی دیده است که بین 300 تا 400 دلار متغیر بوده است.

به هر حال، طبق گزارشی از ITHome، هدست Quest Pro از ابتدا به خوبی پیش نرفته است. این محصول هرگز وجود خود را به‌طور واضح تعریف نکرد و شرکت به‌طور مبهمی آن را به‌عنوان یک ایستگاه کاری برای حرفه‌ای‌ها معرفی کرد. در واقع، Quest Pro بیشتر یک کیت توسعه دهندگان برای استودیوهایی است که به دنبال ساخت برنامه‌های مصرف کننده برای هدست Quest 3 ارزان‌تر (با قیمت 500 دلار و در پاییز 2023) هستند. در همین حال، کاربران Quest Pro از زمان راه‌اندازی مشکلات کاربردی متعددی را گزارش کرده‌اند که باعث می‌شود کمتر از آنچه شرکت انتظار داشت، احساس آمادگی برای بازار داشته باشد.

با وجود شایعات، به نظر می رسد متا همچنان متعهد به توسعه سری Quest Pro است. اندرو باسورث اعلام کرده است که این شرکت در حال کار بر روی چندین نمونه اولیه هدست است که نشان می دهد هنوز در حال بررسی گزینه های مختلف برای خط Quest Pro است.

نتیجه

CTO شرکت Meta به نام Andrew Bosworth، ادعای لغو سری هدست‌های Quest Pro را تکذیب کرد. وی اعلام کرد که Quest Pro همچنان در حال توسعه است و شرکت در حال کار بر روی چندین هدست پروتوتایپ است. Bosworth همچنین به افراد توصیه کرد که همه چیزی که می‌بینند را باور نکنند. از کلام وی مشخص است که خبر لغو سری هدست‌های واقعیت مجازی Quest Pro توسط شرکت Meta، غلط است و باید نادیده گرفته شود. با این حال، هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد آینده سری هدست‌های  Quest Pro چگونه خواهد بود. اما در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد شرکت متا همچنان به توسعه هدست‌های واقعیت مجازی برای حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان پایبند است. ما توسعه سری هدست‌های Quest Pro را پیگیری خواهیم کرد. همان‌طور که همیشه، هنگامی که اطلاعات رسمی و معتبر درباره این سری ارائه شود، شما را مطلع خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.