متا رقیبی جدید برای توییتر عرضه می کند

متا در حال کار بر روی یک برنامه محتوای متنی مستقل با اسم رمز P92 است که از پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز "ActivityPub" پشتیبانی می کند.

گزارش شده است که متا در حال کار بر روی یک برنامه محتوای متنی مستقل با اسم رمز P92 ، مشابه توییتر است که از پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز “ActivityPub” پشتیبانی می کند.

به گزارش تکناک، این پروتکل همچنین توسط Mastodon، یک رقیب توییتر که در جریان مناقشه اخیر توییتر و ایلان ماسک شاهد افزایش اعضا بوده است، استفاده می شود.

سخنگوی متا در بیانیه ای با تایید برنامه های این شرکت گفت :ما در حال بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای اشتراک‌گذاری محتوای متنی هستیم. ما معتقدیم فرصتی برای فضای جداگانه‌ای وجود دارد که در آن تولید کنندگان محتوا و شخصیت‌های عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌های به موقع درباره علایق خود را به صورت متن به اشتراک بگذارند.

ActivityPub یک پروتکل مبتنی بر وب است که برای اشتراک گذاری اطلاعات بین سرویس های وبی مختلف استفاده می شود. این پروتکل برای فعالیت های اجتماعی، مانند ارسال و دریافت پیام ها، ایجاد و دنبال کردن وبلاگ ها، و سایر فعالیت های مشابه استفاده می شود.

در واقع، ActivityPub یک پروتکل ارتباطی است که برای ایجاد شبکه های اجتماعی توزیع شده استفاده می شود، که در آن هر کاربر می تواند یک سرور خود را برای ارسال و دریافت پیام ها و فعالیت های خود ایجاد کند. سرورها با هم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، به گونه ای که کاربران می توانند با همدیگر در این شبکه های اجتماعی توزیع شده ارتباط برقرار کنند.

ActivityPub به عنوان یک استاندارد وب باز توسط W3C تعریف شده است و در حال حاضر توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی و سرویس های وب استفاده می شود.

در ماه دسامبر، اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام Notes را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از متن و ایموجی، پست‌های کوتاه تا 60 کاراکتر را به اشتراک بگذارند. به گفته نیویورک تایمز، این شرکت در نظر دارد که این ویژگی را به یک رقیب برای توییتر تبدیل کند.

برنامه  P92متا به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌بها را روی سرورهای دیگر پخش کنند و برنامه‌هایی برای اضافه کردن قابلیت دنبال کردن و مشاهده محتوای افراد در سرورهای دیگر بعداً اضافه می‌شود. این برنامه دارای لینک های قابل لمس در پست‌ها به پیش‌نمایش، bio کاربر، نام‌های کاربری، نشان‌های تأیید و تصاویر و ویدیوهای قابل اشتراک‌گذاری است. این برنامه همچنین شامل فالوورها و لایک ها می شود و ویژگی های ارسال کامنت  و پیام رسانی برای نسخه های بعدی برنامه ریزی شده است.

تیم P92  متا در حال برنامه ریزی برای استفاده از رویکرد “Fork” با MVP است که به کاربران امکان می دهد با استفاده از  اینستاگرام ثبت نام و وارد این برنامه شوند. این برنامه تحت سیاست حفظ حریم خصوصی موجود اینستاگرام، همراه با یک خط مشی تکمیلی خاص ارائه خواهد شد. بر اساس خلاصه محصولی که توسط Moneycontrol مشاهده شده است، کاربران P92 متا از اشتراک گذاری داده های بین برنامه ای مطلع می شوند و از آنها خواسته می شود هنگام ثبت نام با شرایط موافقت کنند.

تیم P92 متا  قصد دارد از داده های اینستاگرام برای تجزیه و تحلیل، بهبود محصول و رتبه بندی در P92 استفاده کند، و قصد دارد شرایط خدمات را به گونه ای بسازد که P92 را به کاربران اینستاگرامی که برای آن ثبت نام نکرده اند ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.