مته هوشمند جراحی کاشت حلزون را آسان می‌کند

دکتر کرستین توروارث که با یکی از همکارانش برای توسعه فناوری مته هوشمند کار می کرد، برخی از مته های برقی Empa را نمایش می دهد.

یک مته جراحی هوشمند جدید طراحی شده است تا در صورت نزدیک شدن بیش از حد به اعصاب، به طور خودکار خاموش شود.

به گزارش تکناک، کاشت حلزون شنوایی یک روش پیچیده است که در آن اگر جراح به اندازه کافی مراقب نباشد، ممکن است اعصاب خاصی آسیب ببینند.

در حال حاضر جراحی کاشت حلزون شنوایی با استفاده از یک سیستم هدایت تصویر رباتیک انجام می شود که در این دستگاه ایمپلنت از طریق کانال باریکی که در جمجمه حفر شده به داخل گوش داخلی وارد می شود.

این کانال باید بسیار دقیق ایجاد شود، زیرا باید از یک شکاف 3 میلی متری بین اعصاب اصلی صورت و جوانه چشایی عبور کند، بدون اینکه به هیچکدام آسیبی وارد شود.

در حال حاضر، هنگامی که کانال فقط چند میلی متر در جمجمه نفوذ کرد، مته خارج می شود و یک کاوشگر الکتریکی وارد کانال می شود. تا زمانی که آن کاوشگر به اندازه کافی به عصب صورت نزدیک نباشد تا آن را تحریک کند این حفاری می تواند ادامه داشته باشد.

اگرچه استفاده از کاوشگر گام مهمی در این روش است، اما این یک وظیفه جدید به جراحی اضافه می کند که باعث می‌شود جراحی طولانی‌تر و کار فشرده‌تر از آنچه که در غیر این صورت بود، انجام شود. اینجاست که مته هوشمند وارد می شود.

این نوآوری که توسط دانشمندان موسسه تحقیقاتی Empa سوئیس طراحی شده است، شامل یک مته پوشش داده شده با نیترید تیتانیوم/سیلیکون نیترید است که به طور همزمان به داخل جمجمه فرو می‌رود و جریان الکتریکی ملایمی را ایجاد می کند.

نگاهی دقیق به مته الکتریکی هوشمند

نگاهی دقیق به مته الکتریکی هوشمند

اگر الکترودهای روی صورت بیمار تحریک عصب صورت را تشخیص دهند، مته به طور خودکار متوقف می شود اما در غیر این صورت، نیازی به این کار نیست.

دکتر Kerstin Thorwarth از Empa به ما گفت: مته ما در حقیقت یک ترکیب از مته و کاوشگر است، بنابراین نیازی نیست هیچ وقفه ای در فرآیند سوراخ کردن اتفاق بیوفتد و نظارت مستمر در طول فرآیند حفاری امکان پذیر است.

امید است که این فناوری در نهایت نه تنها در جراحی کاشت حلزون شنوایی، بلکه در هر روشی که در نزدیکی عصب انجام می‌شود، مانند ستون فقرات، مورد استفاده قرار گیرد. Empa اکنون به دنبال شرکای صنعتی برای کمک به تجاری سازی مته هوشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.