مدل جدید موتور سیکلت های برقی اسپرت Ola معرفی شد

غول وسایل نقلیه برقی هندی Ola Electric در حال گسترش مجموعه محصولات تمام برقی خود با مدل‌های جدید موتور سیکلت های برقی کروزر و نیکد است.

به گزارش تکناک، یکی از این محصولات یک موتورسیکلت سوپراسپرت شیک به نام Diamondback است که می‌خواهد center-hub steering  ( نوعی سیستم تعلیق و فرمان) را به کار گیرد.

موتورسیکلت های برقی فوق ارزان و با تکنولوژی بالا Ola کاملاً بر بازار داخلی هند تسلط دارند و این شرکت در حال حاضر با یک اسکوتر نسل 2 بازسازی شده و چهار موتورسیکلت جدید آینده‌نگر محصولات جدیدی ارائه کرده است.

بدون شک موتورسیکلت اسکوتر S1 Ola یکی از خلاقانه ترین و هوشمند ترین موتورسیکلت هایی است که تا کنون با قیمتی فوق العاده مقرون به صرفه وارد بازار انبوه شده و باعث موفقیت این شرکت شده است. Ola اکنون در هر دو ثانیه یک موتورسیکلت را تولید میکند و ظرفیت ساخت 10 میلیون دستگاه موتورسیکلت در سال را دارد.

بهاویش آگاروال مدیرعامل شرکت از بازسازی اساسی موتورسیکلت اسکوتر S1 Pro خبر داد که با موتور و سیستم خنک کننده بسیار ساده شده شروع می شود و با یک کنترلر یکپارچه با توان 11 کیلو وات (15 اسب بخار) کامل می شود. این تغییرات باعث افزایش 30 درصد قدرت نسبت به نسخه اصلی شده و  حداکثر سرعت را 120 کیلومتر در ساعت میرساند.

طراحی ساده بدنه به کاهش تعداد قطعات تا 11% و وزن تا 6% کمک می‌کند و این به افزایش کارایی کمک می‌کند تا برد تایید شده نزدیک به 8٪) 195 کیلومتر( افزایش می‌دهد.

قیمت کمی افزایش یافته و به 147499 روپیه (1770 دلار آمریکا) می رسد و Ola ادعا می کند که در یک برنامه بازپرداخت ماهانه با میانگین رفت و آمد 30 کیلومتری، موتورسیکلت اسکوتر S1 Pro حدود 168 دلار ارزان تر از اسکوتر معمولی بنزینی خواهد بود.

با توجه به بازار انبوه، Ola همچنین در حال آماده شدن برای معرفی تعدادی از مدل های برتر است. موتورسیکلت های برقی در ابعاد کامل که چهار بخش مختلف را هدف قرار می دهند.

متأسفانه، این شرکت در این مرحله جزئیات بسیار کمی ارائه می دهد و هنوز چیزی در مورد قدرت، محدوده، قیمت ها یا در دسترس بودن وجود ندارد. اما این شرکت نمونه های اولیه را ساخته است، که برخی از آنها در حال حرکت هستند و بسیار نزدیک به مدل های تولیدی به نظر می رسند.

اولین مدل، یک موتورسیکلت کروزر با زنجیر بلند، است که ظاهراً دارای دوشاخه‌های جلو تیر آهنی شکل است. آگاروال برای توضیح می گوید: این یک موتورسیکلت کروزر است. عاشق سواری طولانی هستید؟ چه کسی موتور سواری طولانی را دوست دارد؟ بمبئی به گوا، بنگلور به چنای… پس این موتورسیکلت کروزر ماست!

مدل بعد، یک موتور سیکلت متمرکز بر ماجراجویی است. مانند مدل اول سیستم انتقال نیرو زنجیری است، اما طراحی ظاهری با منقاری با زاویه تند، نشیمنگاه بلندتر، میله های تصادف، و صفحه نمایش کوچک متفاوت به نظر میرسد. آگاروال در توصیف این موتور سکلت میگوید که مناسب افراد ماجرا جو است.

مدل بعدی، یک رودستر با استایل تند و تیز است، بسیار شبیه به موتور های ADV میباشد، اما با وضعیتی پایین‌تر، در دسترس‌تر، متمرکز بر راحتی موتور سوار.

و در نهایت موتور اسپورت Diamondhead .در اینجا، آگاروال می‌گوید: ما با علاقه روی این موضوع کار کرده‌ایم. این یکی واقعا آینده موتورسواری را مشخص خواهد کرد. این یک محصول تعیین کننده نسل خواهد بود. حتی 10 سال آینده، 20 سال آینده، تمام دنیا این محصول را به خاطر خواهند آورد، زیرا این محصول انقلاب جدیدی را در موتورسواری به ارمغان خواهد آورد.

طراحی این موتور سیکلت با قسمت جلوی تند و تیز که با همین سبک به مخزن سوخت و نشیمنگاه امتداد میاد آن را در رده سوپر اسپرت ها قرار میدهد. بیرون زدگی فرمان از کناره موتور سیکلت نیز همین حس را القا میکند. چراغ های جلو و عقب باریک و خط محوری شکسته نیز حس مدرنی به این موتور سیکلت میدهد. با این حال، این ویژگی ها مشخصه بارز Diamondhead نیست و سیستم هدایت مرکزی آن را ویژه کرده است.

از مزایای این سیستم میتوان به توانایی کنترل میزان شیرجه یا بلند شدن دو شاخ ها در هنگام شتاب و ترمز، که هندسه فرمان را در موقعیت های موتور سواری پویا تغییر می دهد اشاره کرد. این سیستم متفاوت از دوشاخ های تلسکوپی متداول است. این ایده جدید نیست. در واقع، ایده هدایت مرکزی برای 110 سال پیش است و در مدل های خاصی از موتور سیکلت های یاماها استفاده میشد.

هنوز هیچ کس این ایده را در مسابقات موتورسیکلت سواری عملی نکرده است، و ما بسیار شگفت زده خواهیم شد اگر Ola در نظر داشته باشد که Diamondhead را به سمت رقابت های بین المللی سطح بالا ببرد. اما مطمئناً این موتور سیکلت یک طراحی چشم نواز و آینده‌نگر دارد احتمالاً یک پرچم‌دار گران قیمت در این رده باشد.

اما ممکن است اشتباه کنیم و این یک موتور سیکلت سوپراسپرت الکتریکی میان رده باشد. ما مشتاقانه منتظریم که وقتی این موتور سیکلت‌ها به طور جدی ساخته شدند، اطلاعات بیشتری راجب آنها کسب کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.