بهبود نمایش رنگ ها در جدیدترین به روزرسانی ویندوز ۱۱

مایکروسافت اعلام کرد برای گسترش ویژگی مدیریت رنگ خودکار (ACM) ویندوز و ارائه آن برای هر نمایشگری که از آن پشتیبانی می کند، آماده می شود.

مایکروسافت اعلام کرد برای گسترش ویژگی مدیریت رنگ خودکار (ACM) ویندوز و ارائه آن برای هر نمایشگری که از آن پشتیبانی می کند، آماده می شود.

به گزارش تکناک، مایکروسافت ویژگی مدیریت رنگ خودکار (ACM) را برای ویندوز 11 در اواخر سال 2022 اعلام کرد. به روز رسانی 2022 ویندوز 11 با بهره‌گیری از بهینه‌سازی سخت‌افزاری، مدیریت رنگ در سطح سیستم را برای تعداد محدودی از نمایشگرهای استاندارد با دامنه پویای رنگی (SDR) ممکن ساخت و باعث تضمین رنگ‌های دقیق و پایدار در هر برنامه و در سراسر سیستم عامل شد.

بدون ACM، Desktop Windows Manager (DWM) برنامه ها را محدود می کند تا تصویر را ،حتی در مانیتورهایی با عمق رنگ بالاتر، تنها با 8 بیت در هر کانال تولید کنند. (برنامه‌های بهینه‌شده می‌توانند با استفاده از API های مدیریت رنگ ICM/WCS برای مطابقت با عمق رنگ اصلی مانیتور، به وضوح طیف رنگی گسترده‌ای را هدف قرار دهند).

با ویژگی جدید مدیریت رنگ خودکار، DWM از نقطه شناور نیمه دقیق IEEE برای حذف هر گونه تنگنای احتمالی استفاده می کند و اطمینان حاصل می کند که همه برنامه ها می توانند به دقت 10-16 بیت دسترسی داشته باشند. ACM حتی برای نمایشگرهایی با عمق رنگ تنها 8 بیتی با تکنیک‌های مختلف، مانند dithering ، بهبودهای رنگی را ارائه می‌کند.

مدیریت رنگ خودکار توسعه یافته اکنون با بیلد 25309 (که در نسخه های قبلی به عنوان یک ویژگی مخفی دیده می شود) برای Windows Insiders در Dev Channel منتشر شده است. می‌توانید با رفتن به System > Display > Advanced Display و گزینه Automatically management color for apps، این ویژگی را فعال کنید. با این حال، شایان ذکر است که فعال کردن ACM ممکن است منجر به مصرف انرژی بیشتر، تولید گرما و نویز بیشتر و کاهش عمر باتری در لپ تاپ ها شود.

بهبودهای مدیریت رنگ در اکثر مانیتورها، از جمله پنل‌های استاندارد sRGB 8 بیتی کار می‌کند. با این حال، برای بهترین نتایج، مایکروسافت استفاده از نمایشگری با محدوده رنگی وسیع‌تر از sRGB یا عمق 10 بیت را توصیه می‌کند. علاوه بر این، رایانه شما باید الزامات GPU خاصی را برآورده کند.

Nvidia AMD Intel
dGPU NVIDIA GTX 10 Series یا بالاتر AMD RX 400 Series یا بالاتر Intel DG1 یا بالاتر
iGPU غیر قابل استفاده AMD Ryzen با Radeon Graphics Intel 12th Gen Alder Lake یا بالاتر
WDDM درایور نسخه WDDM 3.0 یا بالاتر

برای بررسی مدل GPU و درایور WDDM خود، Win + R را فشار دهید و dxdiag را تایپ کنید.

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی اضافه کردن کنترل های بومی برای تجهیزات جانبی RGB است. نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز 11 دارای بخش تنظیمات مخفی هستند که به مشتریان اجازه می‌دهد نور پس‌زمینه دستگاه‌های سازگار را شخصی‌سازی کنند.

 

 

 

1 دیدگاه برای “بهبود نمایش رنگ ها در جدیدترین به روزرسانی ویندوز ۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.