مدیریت سیلوی غلات خود را به این ربات بسپارید

مراقبت از غلات ذخیره شده در سیلو های غلات بسیار دشوار و خطرناک است و این مسئولیت بر عهده کشاورزان است.

به گزارش تکناک، برای حل این مشکل ربات مدیریت سیلو غلات با نام Grain Weevil طراحی و ساخته شده است تا وظایف آنها را بر عهده بگیرد.

چرا کشاورزان باید به داخل سیلوها بروند؟

مهمترین دلیل این است که، دانه های غلات انباشته شده باید به صورت دوره ای بهم زده شوند و تراز شوند تا هوا به خوبی جریان پیدا کند. پوسته های غلات که روی سطوح تشکیل می شوند نیز باید شکسته شوند، به علاوه دانه هایی که در امتداد دیوارها جمع می شوند باید پایین کشیده شوند. در نهایت، زمانی که قرار است دانه ها از سیلو خارج شوند، آنها باید به یک نقاله مارپیچی هدایت شوند.

رفتن به داخل سیلوها و بیل زدن دستی غلات نه تنها یک کار دشوار و طاقت فرسا است، بلکه خطراتی مانند گیر افتادن یا دفن شدن در دانه ها، گرفتار شدن در نقاله مارپیچی و ابتلا به بیماری ریوی ناشی از تنفس غبار غلات را به همراه دارد.

با در نظر گرفتن این خطرات، پدر و پسری با نام چاد و بن جانسون، که دوست یک کشاورز بودند تصمیم گرفتند رباتی بسازند که بتواند این کار را انجام دهد. چاد در شهر آرورا نبراسکا زندگی می کند و یک معلم علوم است و بن اکنون یک مهندس برق است. پاسخ آنها به این چالش، رباتی است که به نام Grain Weevil شناخته می شود.

این ربات با ابعاد تقریبی 20 در 20 اینچ  و وزن 23 کیلوگرم یک بدنه مربعی دارد و دانه‌های ذخیره‌شده در سیلو را با حرکت در میان آن بر روی دو مارپیچ موتوری، دوباره توزیع می‌کند. طبق گزارش ها، شارژ 20 دقیقه ای باتری آن برای 90 دقیقه تا دو ساعت استفاده مناسب است.

چاد به ما می‌گوید که در حال حاضر ربات به سرعت یک فرد با بیل کار می‌کند و از راه دور توسط انسان کنترل می‌شود این بدان معناست که الگوهای حرکتی را به تنهایی اجرا می‌کند، اما یک اپراتور انسانی همچنان تصمیم‌های اصلی را می‌گیرد. امید است که تا پایان تابستان امسال ربات به سطح 2 خودرانی برسد و در حالی که کشاورز به سادگی نظارت می کند تمام وظایف را انجام دهد.

چاد می‌گوید: ما در مسیر عرضه محدود در اواخر پاییز امسال هستیم، اما همچنین در حال بررسی مقررات ایمنی محصول قبل از عرضه گسترده آن هستیم.

سیلوهای غلات به دلیل خطر انفجار گرد و غبار به عنوان مکان های خطرناک طبقه بندی می شوند، بنابراین ربات Grain Weevil باید تست های ایمنی سختی را پشت سر بگذارد. قیمت نهایی پس از اتمام تمام گواهی‌های ایمنی تعیین می‌شود تا اطمینان حاصل شود که می‌توانیم محصولی با کیفیت و ایمن تولید کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.