معرفی خودروی لوکس مرسدس بنز EQS 2023

وقتی صحبت از احساس آرامش و تجمل گرایی می شود، تصور پیشرانه ای بهتر از الکتریکی دشوار است و وقتی صحبت از تجملات الکتریکی به میان می‌آید، مرسدس بنز گزینه بسیار خوبی است.

به گزارش تکناک، سدان Mercedes-Benz EQE (German automobile brand owned by Mercedes-Benz AG) یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک خودرو کوچک، کمی ناشناس، اما به طور غیرقابل انکاری شیک هستند. با این حال، واقعاً برای کسانی که خانواده، سگ یا سرگرمی هایی دارند که به لوازم جانبی زیادی نیاز دارند، مناسب نیست. آنها می توانند به سدان EQS ارتقا پیدا کنند، اما صندوق عقب آن پیشرفت چندانی نکرده است.

راه حل یک خودرو بزرگتر است و پاسخ آن مرسدس بنز EQS شاسی بلند می باشد که ممکن است برای خانواده‌های پیشرو فناوری که به کمی تجمل بیشتر و فضای زیادی نیاز دارند، گزینه مناسبی باشد.

نمای بیرونی

 

نتیجه طراحی خودروی گنگی است در پارکینگ و در میان سایر خودروها به صورت ویژه به نظر نمی رسد. این مشکلی است که با 9 رنگ ارائه شده برای مرسدس بنز EQS 2023  بدتر نیز شده است که بیش از نیمی از آنها سایه های مختلف سیاه و خاکستری دارند.

نمای درونی

مرسدس بنز EQS 2023

این جلوه از نظر بصری خیره کننده است، همانطور که بخش های مواج جیر مصنوعی خاکستری با نوارهایی از نورهای پویا در فضای داخلی به چشم می آیند. نام تجاری ظریف Burmester بر روی توری های اسپیکر نقره ای نشان می دهد که شما در اوج لذت شنیداری هستید.

فضای سر سرنشینان جلو بسیار زیاد است و برخلاف مدل سدان، در عقب نیز فضای زیادی وجود دارد. فضای پا نیز به وفور یافت می شود. صندلی های عقب دارای گرمکن هستند و با فشار یک دکمه جمع می شوند.

اینجا خبری از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی صندلی عقب نیست، اما به هر حال اکثر مردم این روزها سیستم های شخصی خود را دارند.

اگر بار زیادی برای جابجایی دارید، تا 31 فوت مکعب وسایل در پشت صندلی‌های عقب جای می‌گیرد. با این وجود می توانید صندلی ها را تا کنید و ظرفیت بار را به 71 فوت مکعب برسانید. آیا نیاز به حمل و نقل افراد بیشتری دارید؟ با 1250 دلار، شاسی‌بلند EQS را می‌توان با ردیف سوم صندلی‌ها تجهیز کرد و از این قابلیت لذت برد.

فنی و ایمنی

وقتی صحبت از فناوری مرسدس بنز EQS 2023 شاسی بلند به میان می‌آید، فناوری  Hyperscreen مرسدس بنز نقش اصلی را بازی می کند. در سمت چپ، دسته نشانگر های 12.3 اینچی قرار دارد که به طور کامل با شش سبک بصری ارائه شده قابل تنظیم مجدد است. این کار از طریق دو ردیف کنترل انگشت شست حساس به لمس روی فرمان مدیریت می شود. استفاده از آنها بدون نگاه کردن به پایین بسیار آسان است.

در وسط داشبورد یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 17.7 اینچی قرار دارد که از طریق آن به صفحه نمایش جامع اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز دسترسی پیدا می کند. MBUX می تواند زمانی که منوها را بررسی می کنید کمی خسته کننده باشد، اما در ارائه آنچه که نیاز دارید بسیار کارامد است همچنین به طور معقولی پاسخگو است و با استفاده از Android Auto بی سیم و Apple CarPlay می توانید به راحتی از با تلفن همراه خود به سیستم متصل شوید.

در سمت راست، صفحه نمایش دیگری به اندازه 12.3 اینچ برای مسافر وجود دارد. از طریق آن، اگر بخواهید می توانید با موبایل خود به سیستم متصل شوید، تنظیمات آب و هوا را در ماشین تغییر دهید و حتی ناوبری را تنظیم کنید.

با توجه به اینکه آنها می توانند همه این کارها و کارهای بیشتری را روی نمایشگر اصلی انجام دهند، همه اینها کمی اضافی به نظر می رسد.همانطور که Hyperscreen خیره کننده است، نمایش استاندارد 12.8 اینچی معقول تر به نظر میرسد.

در بخش ایمنی، شاسی بلند مرسدس بنز EQS 2023 دارای استانداردهای فراوانی از سیستم‌های کمک راننده است، از جمله کروز تطبیقی ​​جامع به‌علاوه تغییر خط خودکار (تغییر را با چراغ راهنما نشان دهید و خودرو مراقب بقیه است).  سیستم روشنایی هوشمند نور دیجیتال بنز نه تنها دارای نوربالای خودکار است، بلکه می تواند در صورت سرگردانی از مسیر، هشدارهایی را در جاده ترسیم کند.

یک حسگر اثرانگشت در کنسول مرکزی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای قفل کردن تنظیمات نمایه خود استفاده کنید.

دینامیک رانندگی و برد

سدان EQS چیزی شبیه به رانندگی آرام را ارائه می دهد، با این وجود شاسی بلند آن نرمی دارد. شاسی بلند EQS فرمان پذیری آرامی دارد و مطمئناً می‌توان این موضوع را به وزن اضافی نسبت داد که حدود 400 پوند بیشتر از یک سدان قابل مقایسه EQS است. اما، این ضعف در مقابل مدل سدان، با فاصله اضافی از زمین، عملکرد خارج از جاده و فضای بار جبران می شود.

با قدرتی بین 355 تا 536 اسب بخار، حتی شاسی بلند EQS 450 با محرک عقب، هنگام حرکت از یک تقاطع به تقاطع دیگر، سریع و سرگرم کننده است و سرع و شتاب مناسبی را ارائه میدهد.

همه مدل‌های شاسی‌بلند EQS از همان بسته باتری 108.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند، بنابراین با افزایش قدرت و تعداد موتورها، برد آن لزوما کاهش می‌یابد. حداکثر برد از نسخه 450+ دیفرانسیل عقب است که برای مسافت 305 مایل دارای امتیاز EPA است. هر دو مدل 450 4MATIC یا 580 4MATIC برای مسافت 285 مایل رتبه بندی می شوند که در ازای قابلیت زمستانی اضافی که با سیستم چهار چرخ متحرک ارائه میشود، این کاهش برد جزئی به نظر میرسد.

یک انتخاب درجه یک

شاسی بلند مرسدس بنز EQS 2023 با دیفرانسیل عقب از 104,400 دلار شروع می شود که برای EQS 450 4MATIC به 107,400 دلار و برای EQS 480 4MATIC SUV  536 اسب بخاری به 125,950 دلار می رسد. جالب اینجاست که این قیمت‌ها دقیقاً برای سدان یکسان است، بنابراین، انتخاب آنها معقول به نظر میرسد.

با این حال، هیچ یک از آن قیمت ها را نمی توان معامله ای دانست. اگر بتوانید با شاسی بلند کوچکتر، کندتر، اما همچنان بسیار شیک EQE کنار بیایید، می توانید بیش از 25،000 دلار پس انداز کنید. در صورتی که نیاز به انتخاب مدل بهتری دارید شاسی‌بلند مرسدس میباخ EQS که به زودی عرضه می‌شود، با پوشش‌های چوبی سفارشی، صندلی‌های فوق‌العاده‌ای و قدرت ۶۴۹ اسب‌بخار از پیشرانه مشتق شده از AMG و با قیمتی در حدود 200،000 دلار امکانات لوکس بیشتری را به ارمقان می آورد.

بنابراین، این به شما بستگی دارد که به چه مقدار تجمل و حجم نیاز دارید، و چقدر می توانید بودجه خود را مدیریت کنید، اما اگر متناسب با بودجه و زندگی شما باشد، مرسدس بنز EQS SUV یک ماشین فوق العاده است. شما مشتاقانه منتظر خواهید بود که هر بار روی صندلی آن راننده بنشینید و راه خود را حتی به سمت خسته کننده ترین کارها باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.