رونمایی از طراحی مرکز فرهنگ و هنر آنجی در چین

 معماران MAD به رهبری ما یانسونگ، طراحی مرکز فرهنگ و هنر آنجی (Anji) در استان ژجیانگ در جنوب شرقی چین را رونمایی کردند.

به گزارش تکناک، مرکز جدید که مساحتی حدود 149000 متر مربع را پوشش می‌دهد، دارای شش مکان رویداد است: یک تئاتر بزرگ، یک مرکز کنفرانس، یک مرکز اوقات فراغت، یک مرکز ورزشی، یک مرکز فعالیت جوانان و یک مرکز آموزش هنر.

همه این مراکز در زیر سقف های الهام گرفته از برگ های بامبو، گسترده شده اند. منطقه آنجی، به شهر بامبو و چای سفید چین معروف است.

موقعیت جغرافیایی این مجموعه که مساحتی در حدود 120،000 متر مربع فضای مسقف را در بر میگیرد به دلیل ویژگی بینابینی آن انتخاب شده است که بین بافت شهری شهر به سمت شرق و مناظر طبیعی کوهستانی در ضلع غربی آن قرار گرفته است.

این طراحی از هر دو تأثیر می گیرد و هدف آن ارائه یک فضای ملاقات متخلخل و قابل دسترس از همه جهات است. این پروژه در امتداد یک راهرو مرکزی، که به عنوان یک سکوی باز در فضای بیرونی عمل می کند، مناظر کوه های اطراف را قاب می کند.

حجم‌های مختلف ساختمان که با سقف‌های کاشی‌کاری‌شده سفید پوشانده شده‌اند، به هم نزدیک می‌شوند تا شبحی که یادآور تپه‌های اطراف کاشته شده با چای سفید آنجو است را خلق کنند.

بین حجم‌ها، حیاط‌های متعدد، فضایی را برای وقفه فراهم می‌کنند و به ایجاد یک انتقال نرم‌تر بین فضای باز و داخل ساختمان کمک می‌کنند و در عین حال اجازه می‌دهند نور طبیعی وارد شود.

فعال کردن فضای بیرونی با یک صحنه نمایش بزرگ در سمت غربی پروژه که به عنوان مکانی برای اجراها، کنسرت ها و نمایشگاه ها طراحی شده است، بیشتر می شود.

این پروژه همچنین برای بهینه‌سازی مصرف انرژی مواردی مانند کف پوش‌های نفوذپذیر، پشت بام سبز و استفاده از منابع آب باران را در نظر گرفته است.

در زیر سقف های همپوشانی شده که شبیه برگ های پراکنده بامبو هستند، نما بسیار شفاف است تا نور طبیعی را از طریق دیوار های بلند جانبی جذب شود.

این دیوار شیشه ای خود نگهدار با ارتفاع 17 متر به بلندترین سازه از این نوع در چین تبدیل خواهد شد.

فضای اصلی تئاتر بزرگ و مرکز کنفرانس دارای ارتفاعات دو تا سه طبقه است، در حالی که مکان‌های دیگر از چیدمان جزئی طبقه دوم برای به حداکثر رساندن عملکرد و استفاده بهینه از فضا استفاده می کند. سالن تئاتر بزرگ برای گنجایش 1300 صندلی طراحی شده است و مرکز کنفرانس 2000 نفر را در خود جای می دهد.

به تازگی، معماران MAD به عنوان یکی از فینالیست های جشنواره جهانی معماری 2023، به همراه سایر رقبا مانند Foster، Biroe، COX و غیره انتخاب شده اند.

پروژه برجسته دیگری از این دفتر معماری (MAD)، سالن کنسرت فیلارمونیک چین در پکن، است. جدیدترین تصاویر یک روکش فلزی مواج را نشان می دهد که محل اقامت جدید ارکستر فیلارمونیک چین را می پوشاند.

اوایل سال جاری، معماران MAD از طراحی اولین پروژه خود در آمریکای جنوبی، با نام برج ترکیبی “Qondesa” در کیتو، اکوادور، که به زودی به بلندترین ساختمان شهر تبدیل خواهد شد، رونمایی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.