مشاغل پراسترس منجر به افسردگی می‌شوند

مشاغل پراسترس منجر به افسردگی می‌شوند

مطالعات جدید نشان می دهد به هر میزانی که افراد در طول هفته ساعات بیشتری در یک شغل استرس زا کار کنند، خطر ابتلا به افسردگی در آنها بیشتر می شود.

به گزارش تک ناک به نقل از سیناپرس، محققان پزشکی دانشگاه میشیگان دریافتند افرادی که ۹۰ ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند، سه برابر بیشتر از افرادی که ۴۰ تا ۴۵ ساعت در هفته کار می کردند، دچار افسردگی می شوند.

این تیم تحقیقاتی از روش ‌های آماری پیشرفته برای شبیه ‌سازی یک کارآزمایی بالینی تصادفی ‌سازی شده استفاده کردند، که بسیاری از عوامل دیگر را در زندگی شخصی و حرفه‌ای کادر درمان و پزشکان به حساب می ‌آورد.

این نتایج به طور مشخص نشان می ‌دهد:بین ساعات کار و علائم افسردگی، اثر مستقیمی وجود دارد. گفتنی است در میان تمام عوامل استرس زا که بر پزشکان تأثیر منفی می گذارد، ساعات کار زیاد عامل اصلی افسردگی است.

تیم دانشگاه میشیگان داده های ۱۱ ساله را روی بیش از ۱۷ هزار دستیار پزشکی سال اول مطالعه کرد. پزشکانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند در صدها بیمارستان در سراسر ایالات متحده مشغول کار بودند.

digikala

این داده ها شامل معاینه ۱۲ ماهه علائم افسردگی، ساعات کار، خواب و موارد دیگر در حین اتمام سال اول رزیدنتی افراد فوق بود. به طور معمول رزیدنت ها ۶۵ تا ۸۰ ساعت در هفته مشغول کار هستند.

محققان در این رابطه می گویند: وقتی زمان بیشتری برای استراحت داشته باشید، مقابله با استرس آسان تر است. به همین دلیل، تیم تحقیقاتی فوق می‌ گوید یافته‌ های آنها به نیاز آشکار به کاهش بیشتر تعداد ساعات کار پزشکان در هفته اشاره دارد.

دکتر امی بوهنرت، از پزوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می‌ گوید: این تجزیه و تحلیل قویاً نشان می ‌دهد که کاهش میانگین تعداد ساعات کاری در میزان افزایش علائم افسردگی کارورزان در طول زمان تفاوت ایجاد می ‌کند و تعداد افرادی که به افسردگی قابل تشخیص مبتلا می‌شوند را کاهش می‌ دهد.

در این میان نکته کلیدی این است که مردم باید ساعات کمتری کار کنند تا زمان بیشتری برای بهبودی شرایط روحی و جسمی داشته باشند. تنها با داشتن آرامش و استراحت کافی است که شما می توانید به طور موثرتری با استرس ها یا ناامیدی های شغلی خود مقابله کنید.

یو فانگ، نویسنده ارشد این مطالعه، خاطرنشان کرد:اگرچه تعداد ساعات کار پزشکان مهم است، اما فرصت‌های آموزشی که از زمان صرف شده در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به دست می‌آید نیز مهم است.

پروفسور سریجان سن، از دیگر محققان تیم مطالعاتی فوق، اضافه می کند که پزشکان جدیدی که وارد پر استرس ترین سال زندگی حرفه ای خود می شوند، یک گروه عالی تشکیل می دهند که در آن نقش بسیاری از عوامل در خطر یا شروع افسردگی را مطالعه می کنند.

ما انتظار داریم که تأثیر منفی ساعات کار طولانی بر سلامت روان پزشکان در سایر مشاغل نیز وجود داشته باشد.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی پزشکی نیوانگلند (New England Journal of Medicine) منتشر شده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.