مشخصات فنی PlayStation 5 Pro سونی فاش شد

پس از معرفی پلی‌استیشن 5 در اواخر سال 2020، مردم درباره احتمال وجود یک نسخه ارتقا یافته به نام PlayStation 5 Pro صحبت می‌کنند.

به گزارش تکناک، شایعات نشان می‌دهد که این کنسول ارتقا یافته ممکن است در اواخر سال 2024 در دسترس قرار گیرد. گزارش‌های اخیر تعدادی از جزئیات ممکن درباره مشخصات احتمالی PlayStation 5 Pro سونی را به اشتراک گذاشته‌اند.

در ویدیوی جدیدی از RedGamingTech ذکر شده است که PlayStation 5 Pro ممکن است از APU مبتنی بر AMD Ryzen Zen 2 استفاده کند. گزارش نشان می‌دهد که CPU مبتنی بر Zen 2 دارای 8 هسته و 16 رشته است، که همان تعداد هسته‌ها و رشته‌های پلی‌استیشن 5 معمولی است. RedGamingTech نمی‌داند چرا سونی به جای AMD Ryzen Zen 4 از Zen 2 استفاده کرده است. با این حال، خبرهای افشا‌شده نشان می‌دهد که سرعت ساعت CPU به 4 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت، که ممکن است کافی باشد تا به تعداد فریم‌های مطلوب برسد. این همچنین به معنی آن است که در این مدل پرو، تمرکز بیشتری بر روی پردازنده گرافیکی (GPU) قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، PlayStation 5 Pro ممکن است با یک واحد پردازش خروجی (ROP) افزایش یافته همراه با 30 پردازنده گروه کاری فعال (60 واحد محاسباتی) عرضه شود. برای کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، مدل پایه پلی‌استیشن 5 دارای 64 واحد ROP است و نسخه پرو ممکن است با 64، 96 و 128 واحد ROP عرضه شود.

به طور کلی، این به معنای افزایش عملکرد گرافیکی در پلی‌استیشن 5 پرو است. در نهایت، گفته شده است که این دستگاه با 16 گیگابایت حافظه GDDR5 عرضه خواهد شد.

این مشخصات بر اساس اطلاعات افشا شده می‌باشد و در آینده، سونی ممکن است تغییراتی را در مشخصات اعمال کند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود برای اخبار بیشتر درباره پلی‌استیشن 5 پرو منتظر بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.