یک گوشی هوشمند ایده‌آل چه مشخصاتی دارد؟

صرف نظر از گوشی انتخابی، گزینه‌ای به نام گوشی هوشمند ایده‌آل وجود ندارد چرا که هر یک از این دستگاه‌ها ها شامل یک ویژگی تقلیل یافته یا نه کاملاً ایده‌آل می‌شوند.

امسال شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند بسیار خوبی، مانند سری گلکسی اس 22 سامسونگ، سری پیکسل 7، اوپو فایند ایکس 5 پرو و خانواده آیفون 14 پرو بودیم.

به گزارش تکناک، صرف نظر از گوشی انتخابی، گزینه‌ای به نام گوشی هوشمند ایده‌آل وجود ندارد چرا که هر یک از این دستگاه‌ها ها شامل یک ویژگی تقلیل یافته یا نه کاملاً ایده‌آل می‌شوند.

به عنوان مثال، گلکسی اس 22 استاندارد دارای باتری کوچک و پیکسل 7 سرعت شارژ آهسته ای ارائه می دهد، Find X5 Pro دارای قابلیت زوم ناامیدکننده‌ و آیفون 14 پرو با استفاده از پورت لایتنینگ، شارژ آهسته‌ای ارائه می دهد.

در‌صورت امکان ساخت یک گوشی هوشمند ایده‌آل ساخته شده در سال ۲۰۲۲ ، کدام مشخصه‌ها باید در آن وجود داشته باشد؟

صفحه نمایش : Oppo Find X5 Pro

digikala

با بررسی مشخصات Oppo Find X5 Pro می‌توان متوجه دلیل انتخاب آن شد. این گوشی پرچمدار دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی QHD+  ۱۲۰ هرتزی OLED است و ریفرش ریت متغیر مناسب و حداکثر روشنایی 1300 نیت ارائه می دهد.

در بررسی Find X5 Pro صفحه نمایش آن به عنوان بهترین نمونه در بازار انتخاب شد. همچنین تغییر ریفرش‌ریت یکپارچه آن تحسین برانگیز است، و همیشه در برخی از پرچمداران 2022 وجود ندارد.Find X5 Pro یک صفحه نمایش عالی با ریفرش ریت متغیر هوشمند است و روشنایی بالا ارائه می دهد.

تنها نقطه ضعف واقعی صفحه نمایش 6.7 اینچی آن می‌تواند اندازه نسبتا بزرگ آن باشد. اما در صورت امکان استفاده از آن در گوشی ایده‌آل، اندازه آن نیز باید بزرگتر باشد.

سخت افزار دوربین : گلکسی  S22 اولترا سامسونگ

جدیدترین تلفن اولترا سامسونگ مسلماً بهترین سخت افزار دوربین در سال 2022 را به ارمغان می آورد. مطمئناً برخی از تلفن ها سنسورهای اصلی بزرگتر یا دوربین های فوق عریض بهتری دارند، اما به وضوح S22 اولترا انعطاف پذیرترین تنظیمات سال را ارائه می دهد.

اولترا از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی Isocell HM3، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 3×10 مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپ 10×10 مگاپیکسلی استفاده می کند. لنز دوربین پریسکوپ آن برای قابلیت‌های بزرگ‌نمایی در لبه‌ی بالایی قرار دارد و امکان زوم دوربرد بهتری نسبت به دستگاه‌هایی مانند پیکسل ۷ پرو فراهم می‌کند.

نرم افزار دوربین : سری پیکسل ۷ گوگل

سخت افزار دوربین تنها هنگام عکس‌برداری عالی، به دلیل نیاز به نرم‌افزار، بخشی از معادله محسوب می‌شود. نرم‌افزار دوربین گوگل برای مدت زیادی پیشگام یا در میان پیشگامان این عرصه بوده است. استفاده این شرکت از HDR+ و تکنیک‌های عکاسی محاسباتی مرتبط، منجر به ثبت عکس‌های فوق‌العاده در طول روز و تصاویر با کیفیت بالا در حالت شب می‌شود.

جدا از پردازش تصویر، خط تولید پیکسل دارای ویژگی های نرم افزاری دوربین بسیار خوبی نیز می باشد. این ویژگی‌ها شامل Magic Eraser، Photo Unblur، Motion Mode و حالت عکاسی نجومی با گزینه astro timelapse می‌شود. بنابراین ابزارهای زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با این حال، نرم افزار گوگل ایراداتی نیز دارد. برنامه دوربین پیکسل همچنان فاقد حالت حرفه‌ای است و نمی‌توان عکس‌های 50 مگاپیکسلی با وضوح کامل گرفت و یا ویژگی‌های سازندگان اصلی تجهیزات مانند ثبت یک تصویر و سبک‌های حالت پرتره با آن ممکن نمی‌شود. همچنین رابط کاربری آن نیز دسترسی به ویژگی هایی مانند حالت ماکرو و زوم 10 برابر را دشوار می‌کند. با این حال، مجموعا بهترین است.

عملکرد: ROG Phone 6 ایسوس

در یک فانتزی تمام عیار، پردازنده A16 Bionic اپل برای بهترین عملکرد انتخاب می‌شود. اما در این مقاله به گوشی‌های اندرویدی پرداخته شده‌است.

صرف نظر از گوشی انتخابی، گزینه‌ای به نام گوشی هوشمند ایده‌آل وجود ندارد چرا که هر یک از این دستگاه‌ها ها شامل یک ویژگی تقلیل یافته یا نه کاملاً ایده‌آل می‌شوند.

ROG Phone 6 یک پردازنده  Snapdragon 8 Plus نسل ۱ به ارمغان می‌آورد که نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 استاندارد نشان‌دهنده پیشرفت‌هایی در کارایی و عملکرد آن است. در واقع، بنچمارک آنها منعکس‌کننده دستاوردهای عملکرد آنها  در آزمایش‌های کلاسیک و پایدار است. این یک برد برای گیمرهای موبایل و افرادی که به قابلیت‌های خنک کنندگی یک گوشی هوشمند بها می‌دهند، محسوب می‌شود. گوشی ایسوس در مقایسه با دستگاه‌های پرچمدار معمولی، قابلیت‌های خنک‌کنندگی بهبود یافته‌ ارائه می‌دهد همچنین گزینه امکان سرعت بخشی عملکرد را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های دیگر، ROG Phone 6 شامل 12 گیگابایت رم و حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی می‌شود. این یک نقطه شروع بسیار خوب برای یک گوشی پرچمدار در سال 2022 و حتی در سال 2023 است.

پوسته اندروید : One UI

با مقایسه رابط کاربری پیکسل گوگل و سیستم عامل رنگی اوپو و رابط کاربری One UI سامسونگ ، در نهایت پوسته اندرویدی مناسب گوشی پرچمدار ایده‌آل رابط کاربری One UI سامسونگ خواهد بود.

صرف نظر از گوشی انتخابی، گزینه‌ای به نام گوشی هوشمند ایده‌آل وجود ندارد چرا که هر یک از این دستگاه‌ها ها شامل یک ویژگی تقلیل یافته یا نه کاملاً ایده‌آل می‌شوند.

One UI تعداد زیادی ویژگی، سفارشی سازی بی نظیر از طریق Good Lock و بهترین وعده به روز رسانی در بازی را به ارمغان می آورد.

این سبک‌ترین و پایدارترین پوشش موجود در بازار نیست، اما همچنان ویژگی‌های فراوانی به ارمغان می‌آورد. دارای تعداد زیادی ویژگی (از جمله Dex)، ادغام های منحصر به فرد رایانه شخصی ویندوز، و مجموعه خوب Good Lock سامسونگ است. ویژگی دیگر آن مجموعه‌ برنامه های قابل دانلود با وجود امکان سفارشی سازی بیشتر صفحه قفل، برنامه دوربین، راه اندازی، تنظیمات صدا و موارد دیگر است.

اگر سامسونگ به تعهد به روز رسانی خود پایبند باشد، ویژگی‌های آن بهتر نیز می‌شود. سامسونگ چهار به‌روزرسانی سیستم‌عامل و پنج سال وصله‌های امنیتی ارائه می‌دهد و با این وعده‌های سیستم‌عامل حتی سیاست‌های گوگل را شکست می‌دهد.

باتری و شارژ : Oppo Find X5 Pro

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی Find X5 Pro با گوشی های رقیب مانند گلکسی  S22 اولترا و پیکسل ۷ پرو مطابقت دارد. با این حال، اوپو با وعده 80 درصد سلامت باتری پس از 1600 چرخه شارژ، از آنها متمایز می‌شود. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به رقم 80%/800 چرخه تبلیغی توسط بسیاری از برندها است. اگرچه مسلماً سؤالاتی در مورد نحوه محاسبه چرخه شارژ توسط شرکت ها مطرح شده است.

صرف نظر از گوشی انتخابی، گزینه‌ای به نام گوشی هوشمند ایده‌آل وجود ندارد چرا که هر یک از این دستگاه‌ها ها شامل یک ویژگی تقلیل یافته یا نه کاملاً ایده‌آل می‌شوند.

با این وجود، Find X5 Pro سرعت شارژ سیمی 80 واتی نیز ارائه می دهد. این ویژگی امکان شارژکامل دستگاه از ۰ تا ۱۰۰درصد را تنها در 32 دقیقه فراهم می‌کند. چه کسی به سرعت های 100 وات، 150 وات و 200 وات نیاز دارد، وقتی این ویژگی کافی است؟

طراحی : Realme GT 2 Pro

Realme GT 2 Pro رویکرد متفاوتی برای طراحی در پیش گرفت و استفاده از جنس شیشه‌ای یا پلاستیکی را به نفع پوشش پشتی «زیست پلیمر» حذف کرده است.

صرف نظر از گوشی انتخابی، گزینه‌ای به نام گوشی هوشمند ایده‌آل وجود ندارد چرا که هر یک از این دستگاه‌ها ها شامل یک ویژگی تقلیل یافته یا نه کاملاً ایده‌آل می‌شوند.

خوشبختانه ریلمی در اوایل سال 2022 با Realme GT 2 Pro به سراغ طراحی کاملاً متفاوتی رفت. این گوشی پرچمدار شامل یک پشتی به اصطلاح زیست پلیمر با الهام از کاغذ است و میزان چسبندگی عالی در دست فراهم می کند.

ویژگی‌های دیگر

یک تلفن هوشمند پرچمدار بیشتر از این ویژگی های ذکر شده است، و چند مورد دیگر نیز در گوشی ایده آل  سال 2022 لازم است.

به عنوان مثال حسگر اثر انگشت 3D Sonic Max کوالکام در Vivo X80 Pro ثبت نام با یک ضربه، منطقه اسکن وسیع و نتایج سریعتر و دقیق تر از اسکنرهای معمولی ارائه می دهد.

یکی دیگر از موارد ضروری، رتبه IP67 یا IP68 دستگاه است، زیرا یک تلفن رده بالا اگر بادوام نباشد، معنای زیادی ندارد. چند مورد خوب دیگر، شامل شارژ بی سیم، UWB، و پشتیبانی از microSD می‌شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.