مصرف انرژی بالا دلیل غیرفعال شدن Mica در کروم

گوگل مواد Mica Alt را که باعث جذابیت ظاهری کروم شده بود را به دلیل مصرف انرژی بالا غیرفعال می کند.

به گزارش تکناک، چندین هفته پیش، گوگل مواد Mica Alt را در رایانه‌های دارای ویندوز 11 نسخه 22H2 و جدیدتر به Chrome Canary آورد و ظاهر مرورگر را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. با این حال، ظاهر جدید دارای یک نقطه ضعف واضح است. یعنی با فعال‌سازی Mica Alt، کروم بیشترین مصرف انرژی را دارد و باتری دستگاه شما را با سرعت بیشتری خالی می‌کند. به همین دلیل، گوگل تصمیم گرفت ظاهر به روز شده را در Chrome Canary خاموش کند.

CL جدیدی از طریق Chromium Gerrit نشان می دهد که چرا گوگل این قابلیت جذاب را از مرورگر خود حذف کرده است. طبق این پست، این تغییر قبل از ارسال به همه مشتریانی که به طور پیش‌فرض فعال شده‌اند، به بهینه‌سازی بیشتری نیاز دارد و مصرف برق در حالت فعلی آن ممکن است به اندازه کافی خوب نباشد.

اگرچه توسعه دهندگان Chromium به زمان بیشتری برای بهینه سازی چشم‌اندازها نیاز دارند، اما هنوز می‌توانید Mica را در نوار تب Chrome فعال کنید. Chrome Canary در حال حاضر با ماده Mica غیرفعال شده به صورت پیش‌فرض عرضه می‌شود، اما شما می‌توانید با استفاده از یک پرچم آزمایشی آن را فعال کنید.

  1. به chrome://flags بروید.
  2. عبارت Windows 11 Mica titlebar را جستجو یا از پیوند مستقیم chrome://flags/#windows11-mica-titlebar استفاده کنید.
  3. مقدار پرچم را ازDefault به Enabled تغییر دهید و مرورگر را دوباره راه‌اندازی کنید.
  4. از ظاهر جدید لذت ببرید.

ماده Mica یکی از بخش‌های بازسازی بصری آینده مرورگر گوگل به شمار می‌آید. کاربران Chrome Canary در حال حاضر از نوار تب‌های بازطراحی شده، آیکون‌های جدید در منوی اصلی، فونت‌های بهتر و موارد دیگر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با دانلود Chrome Canary از وب‌سایت رسمی، به جدیدترین موارد نگاه کنید. لطفا توجه داشته باشید که نسخه Canary دارای باگ است، بنابراین استفاده از این کانال به عنوان مرورگر اصلی خود توصیه نمی شود.

گوگل کروم تنها مرورگری نیست که مواد رابط کاربری جدید ویندوز 11 را ارائه می‌دهد. در طول کنفرانس Build 2023، شرکت مایکروسافت از طراحی مجدد مرورگر اج که شامل بهبود بصری، عناصر رابط کاربری شفاف ، گوشه‌های گرد برای تب‌ها و تغییرات دیگر در سراسر مرورگر می شود، خبر داد. برخی از این بهبودها در Microsoft Edge Canary قابل دسترسی هستند، اما هنوز نیاز به پردازش و اصلاحات بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.