معرفی ابزارهای ایمنی جدید واتساپ

واتساپ، پلتفرم پیام‌رسان محبوب، اخیراً از به‌روزرسانی هیجان‌انگیز برنامه بتا گوگل پلی خود رونمایی کرده است.

به گزارش تکناک، این به روز رسانی با شماره نسخه 2.23.16.6 ، نوید معرفی طیف وسیعی از ابزارهای ایمنی برای بهبود تجربه کاربر را می دهد.

این به روز رسانی نمونه دیگری از تعهد واتساپ به بهبود رابط کاربری برنامه است. پیش از این، در نسخه 2.23.16.5، این برنامه با افتخار از نوار جستجوی بازطراحی شده مطابق با Material Design 3 بسیار شیک، پرده برداری کرد. این پیشرفت نشان دهنده تعهد آنها به ارائه یک تجربه بدون عیب و بصری دلپذیر برای کاربران بود.

با این حال، جاه طلبی واتساپ فراتر از اصلاح رابط کاربری است. تمرکز اصلی این به روز رسانی جدید، معرفی ویژگی های ارتقا دهنده امنیت کاربر، هنگام دریافت پیام از شماره تلفن های ناشناس است. اطمینان از احساس امنیت و محافظت از کاربران هنگام استفاده از واتساپ، اولویت اصلی این پلتفرم است است.

در حال حاضر، آزمایش‌کنندگان بتا، با دسترسی زودهنگام به این به‌روزرسانی، مزایای این ابزارهای ایمنی را تجربه کرده‌اند. به‌روزرسانی موجود در Google Play Store، به کاربران فرصت کشف و آزمایش این ویژگی‌های جدید را می‌دهد. با آزمایش ابزارها در یک محیط کنترل‌شده قبل از انتشار گسترده ، واتساپ می‌تواند بازخوردهای ارزشمندی برای بهبود بیشتر و تنظیم دقیق عملکردها جمع‌آوری کند.

یکی از ویژگی های برجسته این به‌روزرسانی، معرفی ابزارهای ایمنی جدید صفحه است. با تنظیم این ویژگی، کاربر هنگام دریافت پیام از یک شماره تلفن نا‌شناس با اعلانی مواجه می‌شود. این اعلان به عنوان یک راهنما عمل می کند و کاربران را از اقدامات ممکن در چنین شرایطی آگاه می‌سازد.

کاربر امکان انتخاب از میان دو گزینه را خواهد داشت: یکی از این موارد، بلاک مخاطب ناشناس و دیگری گزارش آنها به تیم نظارت است. این اقدامات برای حفظ یک تجربه کاربری ایمن و لذت بخش بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر این، واتساپ نکات بیشتری در مورد نحوه حفظ ایمنی در صورت شرکت در چت با مخاطبین ناشناس ارائه می دهد. توصیه این پلتفرم به کاربران بررسی کامل نام پروفایل، عکس نمایه و کد کشور مرتبط با شماره تلفن ناشناس است. این جزئیات می تواند بینش ارزشمندی در مورد صحت اطلاعات مخاطب ارائه دهد و به کاربران در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

یکی دیگر از جنبه های جذاب این ابزارهای ایمنی، ترکیب آنها با قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی برنامه است. اکنون در مکالمات با مخاطبین ناشناس و فعال بودن گزینه «read receipts»، کاربران می‌توانند بدون اطلاع فرستنده پیام‌ها را مشاهده کنند. این لایه اضافی حریم خصوصی به کاربران کنترل بیشتری بر تعاملات خود می دهد و تا زمانی که آماده پاسخگویی نباشند یا آنها را به لیست مخاطبین خود اضافه نکنند، این حالت انتخابی مشاهده حفظ می‌شود.

راه اندازی این ابزار ایمنی به صورت مرحله ای در حال اجراست. در ابتدا، برخی از آزمایش کنندگان خوش شانس بتا از طریق Google Play Store به این به‌روزرسانی دسترسی پیدا کردند. این کاربران اولیه فرصت تجربه و ارائه بازخورد در مورد ویژگی های جدید را دارند. با این حال، واتساپ قصد دارد در روزهای آینده دسترسی به این ابزارها را برای مخاطبان بیشتری گسترش دهد.

با پیشرفت این ویژگی‌ها، کاربران بیشتری به زودی از مزایای یک تجربه پیام‌رسانی امن‌تر و خصوصی‌تر در واتساپ بهره خواهند برد. بنابراین، برای اطلاع از انتشار این به‌روزرسانی، Google Play Store را بررسی کنید و برای کشف این ویژگی‌های جدید هیجان انگیز آماده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.