معرفی بازی جدید Super Rumble متا

بازی Super Rumble شاید بهترین بازی تاریخ نباشد، اما این بهترین چیزی است که در جهان‌های Horizon موجود است.

به گزارش تکناک، اصول اخلاقی مورد نسبت به یک کودک هشت ساله در یک بازی ویدیویی چگونه است؟ اگر آن کودک هشت ساله به روشنی در بازی از شما بهتر باشد، اما در حال حاضر به زور وارد مکالمه با مادرش شده و به بازی توجه نمی‌کند، و این بهترین و شاید تنها فرصت شما برای بازگشت باشد، چقدر می‌توانید بعد از کشتن چندین بار کودک هشت ساله، آن را تحقیر کنید؟ اگر آن کودک هشت ساله در طول یک ساعت گذشته شما را تحقیر کرده و هر بار که شلیک می‌کند با لذت فریاد می‌زند “اکسپکتو پاترونوم” ، چه اتفاقی می‌افتد؟

بازی Super Rumble درون جهان هورایزن ورلدز قرار دارد، سیستم جهان مجازی که متا سعی کرده است آن را به بخش اصلی جهان تبدیل کند موفقیت آمیز نبوده ومتا حتی نتوانسته است کارمندان خود را به گذراندن وقت در هورایزن ورلدز تشویق کند.

اما در برابر همه شانس‌ها و سابقه‌های تاریخی، Super Rumble در واقع بسیار سرگرم کننده است. این بهترین بازی Quest نیست و حتی بهترین کلون فورتنایت هم نیست اما بهترین و شاید اولین نشانه‌ای است که تا کنون دیده‌ایم که متا ممکن است در نهایت بتواند جهان دیجیتالی ایجاد کند که واقعاً جذابیتی برای بودن در آن وجود داشته باشد.

این بازی واقعاً ساده است، که کمک می‌کند شما وارد یک زمین بازی ساده ‌شوید که هفت اسلحه مختلف در آن قرار دارد و شما از آنها برای شکست دادن سایر بازیکنان در زمین بازی استفاده می‌کنید. هر دور بازی چند دقیقه طول می‌کشد، پس از مرگ خود تنها چند ثانیه بعد دوباره ظاهر می‌شوید و تا زمانی که صدای زنگ بیزر بشنوید، همه چیز آزاد است. در حین بازی، سطح شما ارتقا می‌یابد و سطوح جدید مهارت‌ها و تجهیزات جدید در بازی قابل دسترس می‌شوند.

در ابتدا هنوز مهارت خوبی در بازی نداریم، اما پس از چند ساعت درون بازی، با مکانیک شلیک کردن یک دست و دو دستی آشنا می شویم و می فهمیم کدام اسلحه‌ها و “قدرت‌های فوق العاده” بهترین هستند. Super Rumble در کوتاه‌ترین زمان ممکن رقابتی برای فورتنایت یا Apex Legends نخواهد بود، اما واقعاً زمان خوبی را برای سرگرمی ارائه می‌دهد.

Super Rumble در واقع تلاقی چندین عامل مهم است که می‌توانند بهبودی کوچکی در متاورس ایجاد کنند. استودیوی بازی داخلی متا به نام Ouro Interactive، این بازی را با استفاده از ابزارهای کاملاً جدید ساخته است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد عناصر و منابع خارجی را به Horizon Worlds بیاورند.

به جای استفاده از کتابخانه‌های داخلی. Vishal Shah ، رئیس متاورس متا می‌گوید : “ما واقعاً سقف امکاناتی را که می‌توان در Horizon با توجه به پیچیدگی بصری، تعاملی بالا و گیم‌پلی سرگرم‌کننده بسازیم، بالا برده‌ایم”،   این بازی عمیق‌تر از هر چیزی است که متا تاکنون ساخته است.

اما بیشتر از همه، Super Rumble به شما چیزی برای انجام دادن در متاورس می‌دهد. بسیاری از تجربیات ظاهراً جذاب، شامل به تنهایی ایستادن و تماشای چیزها یا تماشای چیزی که درون صفحه رخ می‌دهد، می‌شوند. به همین دلیل شاهد عکس‌هایی هستید که گروهی از افراد به‌تنهایی در Decentraland ایستاده و تنها به نظر می‌رسند و به همین دلیل تمام تجاربی که درباره آنها شنیده‌اید، اکثراً فقط به عنوان نمونه‌های فناوری هستند. واقعاً خوب و سرگرم‌کننده است که شما را وارد یک فضای ۳۶۰ درجه می‌کند که می‌توانید در آن بگردید، اما این تازگی به سرعت از بین می‌رود و زیاد اتفاق نمی‌افتد که در زیر آن چیزی وجود داشته باشد.

در بسیاری از جوانب، Super Rumble فقط یک بازی VR خوب است که تصادفاً در دنیای Horizon وجود دارد. زمین بازی Super Rumble از نظر ظاهری نسبتاً خشن و ابتدایی است، اما هنوز هیجان برانگیز به نظر می‌رسد زیرا واقعاً می‌توانیم در این فضای ۳۶۰ درجه حرکت کنیم. به همین دلیل بازی‌هایی مانند Superhot و The Climb را نیز بازی می‌کنیم: این بازی‌ها ممکن است به اندازه بازی‌های دیگر عمیق یا پیشرفته نباشند، اما چیزی درباره درون آنها وجود دارد که هیچ سیستم دیگری قادر به تجربه آن نیست.

همچنین، در اینجا چندین جنبه کلی از متاورس وجود دارد. شخصیت شما در بازی، آواتار متا شماست و واقعاً سرگرم‌کننده است که به عنوان خودتان بازی کنید. وقتی در یک بازی هستید، می‌توانید صدای همه رقبا را بشنوید، بنابراین انگار همه ما با هدست‌هایی درون سالن مسابقه حضور داریم.

وقتی یک دور به پایان می‌رسد، یک دور جدید یک دقیقه بعد با همان شرکت‌کنندگان شروع می‌شود، بنابراین از نظر تئوری شما می‌توانید تمام روز را با دوستانتان بازی کنید یا با رقبای جدیدتان آشنا شوید به جای اینکه هر بار با یک گروه جدید برید. Super Rumble یک بازی است، اما همچنین یک مکان است، که یک حرکت هوشمندانه از سوی متا است.

چالش برای متا این است که به ساخت و توسعه بیشتر در Super Rumble بپردازد، سطوح و اسلحه‌های جدید و قدرت‌های اضافی را اضافه کند که باعث ارزش بازگشت دوباره به بازی شود. همچنین باید افراد را متقاعد کند که این بازی به اندازه کافی سرگرم‌کننده است تا ارزش وارد شدن نهایی به Horizon Worlds، سفارشی‌سازی دقیق آواتار خود و یادگیری نحوه کارکرد جهان Meta را داشته باشد. تاکنون به نظر می‌رسد که این بازی برای افرادی که آن را بازی می‌کنند، موفقیت آمیز است، اما برای جذب افراد به Horizon Worlds، تاثیر زیادی نداشته است.

متا باید راه‌هایی را پیدا کند تا اثبات کند که Super Rumble چیزی بیشتر از یک بازی VR است. ما به طور کلی به بازی‌های VR و AR امیدواریم، اما هنوز معتقد نیستیم که “متاورس” یک مکانی باشد که افراد بخواهند روزهای خود را در آن سپری کنند. Super Rumble یک قدم در جهت درست است، هم به عنوان یک دستاورد فنی و هم به عنوان یک فعالیت مجازی، اما هنوز مسیر طولانی را برای طی کردن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.