معرفی بهترین خانه‌های سال 2022

سال 2022 را می توان نقطه عطفی در طراحی خانه های منحصربه فرد دانست چرا که ایده های چشمگیر بسیاری را به خود دید و فناوری های نوظهور آنها را به واقعیت تبدیل کرد.

سال 2022 را می توان نقطه عطفی در طراحی خانه های منحصربه فرد دانست چرا که ایده های چشمگیر بسیاری را به خود دید و فناوری های نوظهور آنها را به واقعیت تبدیل کرد.

به گزارش تکناک، در این مطلب بهترین خانه‌های سال 2022 با تنوع چشمگیر طراحی مسکونی بررسی شده‌اند. همچنین در این فهرست به تعریف خانه بسنده نشده ‌است و شامل اقامتگاه‌های کوچک و ساختمان های بزرگ مسکونی نیزمی‌شود.

BioHome – دانشگاه مین

این خانه آزمایشی با چاپ سه بعدی از دانشگاه مین نسبتاً ساده به نظر می رسد اما در واقع نشان دهنده یک جهش بزرگ در فناوری چاپ سه بعدی است. چاپگر BioHome 3D به جای چاپ با بتن ، مانند بسیاری از پروژه‌های مشابه، از یک فیبر چوب و مخلوط رزین طبیعی در ساخت لایه‌های روکش دیوارها استفاده کرده است.

digikala

نکته جالب‌تر استفاده از چاپ سه بعدی برای اولین بار در ساخت سقف این خانه به جای سقف انسان‌ساز است. این یک دستاورد بزرگ از نظر افزایش کارایی و کاهش قابل توجه در زمان ساخت است.

گذرگاه های کولو

Colo Crossings، توسط استودیوی استرالیایی Benn + Penna، به شکل یک خلوتگاه روستایی جذاب شبیه به کانتینر‌های حمل و نقل با انرژی خورشیدی با مرکزیت یک استخر است.

این خانه در یک شیب تند روی پیچ یک رودخانه، در حدود 100 کیلومتری شمال غربی سیدنی قرار دارد. از چهار کانتینر حمل و نقل اصلاح شده تشکیل شده است و بر فراز زمین صخره ای بر روی یک سازه با پشتیبانی فولادی قرار گرفته‌است. اتصال دو تا از چهار کانتینر یک فضای نشیمن، آشپزخانه و ناهار خوری با پلان باز ایجاد کرده‌اند، و دو کانتیتر دیگر سه اتاق خواب آن را تشکیل می دهند.

خانه شیشه‌ای سیگورد لارسن

ایده خانه شیشه‌ای هنگام نیاز سیگورد لارسن به فضایی برای لذت از اطراف حومه روستای براندنبورگ آلمان با خانواده‌اش برای تعطیلات آخر به وجود آمد تا بتوانند به طور کامل از زیبایی آن قدردانی کنند.

در حالی که طبقه همکف آن طبق یک پلان باز کاملا استاندارد شامل اتاق نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه می‌شود، طبقه بالا با پلی کربنات شفاف و بیشتر شبیه یک گلخانه است. این طبقه دارای یک تخت، یک میز و یک وان حمام است و مناظر بسیار خوبی از چشم انداز روستایی ارائه می دهد. در طول زمستان هوای آن به خوبی گرم و در تابستان ها به اندازه کافی خنک است.

مهمانخانه نندو کولورت

مهمانخانه نندو کالورت با رویکرد جالب مینیمالیسمی آن، یک خانه کاربردی لذت‌بخش متفاوت است. این سازه واقع در مناطق روستایی ژاپن، از لوله های بتنی پیش ساخته کاربردی در ساخت آبراه ها و تونل ها ساخته شده است.

این سازه متشکل از چهار لوله بتنی روی هم، به علاوه یک بخش مسقف در مرکز است. فضای داخلی آن به قسمت نشیمن اصلی شامل آشپزخانه و حمام در طبقه اول و اتاق خواب و مطالعه در طبقه دوم تقسیم می‌شود. با وجود ابعاد جمع و جور نسبتا هراس‌انگیز برخی فضاهای داخلی آن، وجود پنجره‌های زیاد به پر شدن فضای داخلی با نور کمک می کند.

خانه صفر تگزاس

شرکت پیشرو چاپ سه بعدی Icon با همکاری استودیوی معماری معتبر Lake|Flato، ژانر جدیدی از خانه های پرینت سه بعدی پیشرفته ایجاد کرده‌اند.

House Zero واقع در آستین، تگزاس با سبک معمولی مزرعه مدرنیستی تگزاسی ساخته شده است. دکوراسیون داخلی ترکیبی از پرینت سه بعدی شیشه و چوب با دیوارهای منحنی است. خانه در یک طبقه، شامل سه اتاق خواب، چند حمام، یک آشپزخانه و اتاق نشیمن مرکزی می‌شود. پنجره‌ها و درها به منظور قاب مناظر انتخابی به دقت قرار داده‌شده‌اند و نور طبیعی داخل را به حداکثر می‌رسانند. علاوه بر این، در مجاورت خانه اصلی یک واحد مسکونی کوچکتر شامل اتاق خواب و حمام دیگری نیز وجود دارد.

خانه شناور

این خانه شناور واقع در لیدن هلند از خواص پیچیده تای اوریگامی الهام گرفته است. از نظر ساختاری، از یک پایه شناور، با ساختار چوبی متقاطع (CLT) و چوب پنبه جامد برای پوشش بیرونی تشکیل شده است.

فضای داخلی آن شامل یک طبقه، با پلان اتاق نشیمن مرکزی دارای صندلی، کتابخانه و اجاق هیزمی برای گرما می‌شود، در یک طرف آشپزخانه و ناهارخوری و در طرف دیگر یک اتاق خواب قرار دارد.

خانه ای با قابلیت پهلوگیری قایق ها

Sluishuis با طراحی Bjarke Ingels Group (BIG) و معماران بارکد، یک پروژه مسکن بلندپروازانه در آمستردام، هلند است. طراحی کلی آن به شکل قسمتی از ساختمان‌های شامل حیاط سنتی اروپایی، با نمای آلومینیومی متمایز با امکان پهلوگیری قایق‌ها و عبور از زیر محوطه‌ آن است.

این مجموعه شامل 442 آپارتمان، به علاوه مناطق عمومی، یک باغ مشترک، و یک باغ روی پشت بام است و توسط یک مسیر عمومی قابل دسترسی است. طبیعتاً امکانات مبتنی بر آب آن نیز قابل توجه است و فضایی برای 34 قایق خانگی و 54 اسکله برای کشتی های تفریحی دارد، آموزش قایقرانی ارائه می دهد و میزبان فعالیت های دیگر است.

کابین m.o.r.e

اگرچه شاید این کابین برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند، بهترین گزینه نباشد، کابین m.o.r.e توسط معماران کاریوک کانادا یک اقامتگاه معاصر خیره کننده واقع در ارتفاعات کبک است.

این خانه در ارتفاع 60 فوت (18.3 متر) از سطح زمین بر روی پایه های فولادی و کاملاً دور از زندگی شهری ساخته شده‌است. طراحی آن در نتیجه مواجهه با چالش ساخت خانه در یک صخره موجود ایجاد شد. شیشه‌های پنجره‌ی آن مناظر خیره کننده را با استفاده از پانل های CLT قاب می‌کند.

خانه ای بر ویرانه های یک کارخانه

The Perchment Works، ساخته شده توسط معماران ویل گمبل، یک خانه خیره کننده در نورث همپتونشایر، انگلستان است. این پروژه با گنجاندن دیوارهای ویران شده یک کارخانه تاریخی در یک فضای خانوادگی یک اثر مهم به معماری دوران ویکتوریا می‌افزاید.

این شرکت برای احترام به ساختمان موجود در عین گسترش خانه بسیار تلاش کرده‌است. اتاق های نشیمن و اتاق خواب به طور مجزا در داخل دیوارهای ویران شده قرار گرفته اند و شکل اصلی دیوارهای سنگی و آجری موجود را حفظ کرده‌اند.

خانه درختی کاستاریکا

خانه درختی کاستاریکا، طراحی‌شده توسط اولسون کوندیگ، به سفارش مشتریان علاقمند به موج سواری و حفظ محیط زیست ساخته شده‌است.

این خانه الهام گرفته از جنگل اطراف سواحل اقیانوس آرام و با استفاده از چوب ساج محلی ساخته شده است. گشودگی‌های آن نفوذ نسیم اقیانوس و نور روز به فضای داخلی را و ایجاد یک سایه بزرگ با سقف را تضمین می کند. پنل های خورشیدی نیاز برق مبتنی بر شبکه را کاهش می دهد. همچنین، سیستم جمع‌آوری آب باران آن، تمام آب مورد نیاز در فصل بارندگی را تامین می‌کند.

digikala
این نوشته در معماری ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.