معرفی خودرو تویوتا پریوس 2023

جدیدترین محصول شرکت تویوتا ، خودروی سواری تویوتا پریوس 2023 جدید است که با ظاهری شیب‌دار ، چرخ‌های آلیاژی و پره‌های باز بزرگ کاملا ویژه و خاص به نظر می‌رسد.

به گزارش تکناک، در ادامه نگاهی به این خودروی ویژه از جنبه های مختلف ظاهری و فنی شده است.

طراحی

تویوتا پریوس 2023 جدید طبق استانداردهای سال 2023 خودروی نسبتاً کوچکی است. حتی با رشد جزئی در عرض نسبت به نسل قبلی ابعاد آن به این ترتیب است: 181.1 اینچ (4600 میلی متر) طول و 70.2 اینچ (1783 میلی متر) عرض و 56.3 اینچ (1430 میلی متر) ارتفاع. در واقع، این ارتفاع تقریباً به اندازه کرولا یا کمری است، اما هیچ یک از این خودروها نمای ظاهری این پریوس را ندارند.

دلیل این نمای ظاهری منحصر به فرد این است که برای نسل پنجم خود این خودرو یک ارتقای اساسی در سبک داشت. پایین تر و عریض تر از قبل است و دیگر به نظر نمی رسد که دو ماشین مختلف با یکدیگر تصادف کرده باشند. در عوض، یک ستون A تیزتر از آنچه در یک لامبورگینی هوراکان می‌بینید وجود دارد که منجر به طراحی آیرودینامیکی خوب این خودرو شده است.

علیرغم آن، این خودرو نسبت به خودرویی که جایگزین آن می‌شود، شکلی جذاب تر دارد. تویوتا می‌گوید ضریب درگ روی رینگ‌های 17 اینچی 0.27 است، اما فقط مدل اولیه Prius LE 27450 دلاری روی آن‌ها سوار می‌شود. هر تریم دیگر دارای رینگ های 19 اینچی است که احتمالاً ضریب درگ را به 0.29 افزایش می دهد. اگرچه پریوس قدیمی تر ضریب درگ 0.24 داشت، کاهش دو اینچی در ارتفاع باید به این معنی باشد که قسمت جلوی خودروی جدید کشیده تر است.

پیشرانه

تویوتا هنوز به یک پیشرانه هیبریدی برای خودرو های پریوس علاقه مند است. ظرفیت موتور چرخه اتکینسون به 2.0 لیتر افزایش یافته است و موتور به تنهایی 150 اسب بخار (112 کیلووات) نیرو و 139 پوند فوت (188 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

این موتور با یک موتور سنکرون AC آهنربای دائمی که 111 اسب بخار (83 کیلووات) و 152 پوند فوت (206 نیوتن متر) قدرت دارد، ترکیب می شود. هر دوی آنها چرخ های جلو را با قدرت ترکیبی 194 اسب بخار (145 کیلووات) هدایت می کنند.

گزینه جدید برای این نسل از پریوس آپشن 1400 دلاری سیستم چهار چرخ متحرک الکتریکی است. این سیستم یک موتور آهنربای دائمی داخلی 40 اسب بخاری را به محور عقب اضافه می کند و در این فرآیند قدرت ترکیبی را چند اسب بخار افزایش می دهد.

نکته کلیدی در تویوتا پریوس 2023  بهینه سازی مصرف سوخت است. با مصرف ترکیبی 4.13 لیتر بنزین در 100 کیلومتر. خودروی آزمایشی ما تریم لیمیتد 34465 دلاری با چرخ‌های بزرگ‌تر و کمتر آئرودینامیک تر بود که در مجموع 4.52 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف کرد.

به نظر می رسد این اعداد واقع بینانه هستند، اما برای رانندگی کارآمد با این پریوس باید کاملاً تمرکز کنید. شتاب خودرو در مقایسه با سایر خودروهای هم رده راضی کننده است و شما می توانید تا سرعت 20 مایل در ساعت ویژگی خودروی الکتریکی را فعال کنید. پس از عبور از این سرعت موتور احتراقی فعال می شود.

اگر بخواهید دور موتور را بالا ببرید، صدای موتور خشن و خشن تر به نظر می رسد، که تشویق خوبی برای تنظیم مجدد سبک رانندگی است. بیشتر آزمایش ما رانندگی شهری بود و برای آزمایش جاده نیاز به تست های بیشتری است.

در جاده

فرمان تویوتا پریوس 2023 با قرار گرفتن در موقعیت رانندگی تقریباً بر روی پای شما قرار می گیرد، اگر می خواهید از پوشیده شدن پشت آمپر دیجیتال اصلی توسط غربیلک فرمان خودرو جلوگیری کنید بهتر است فرمان را کمی پایین بیارید. همراه با یک فرمان چند منظوره با بخش های کنترل، تصور کلی که ما به دست ‌آوردیم مربوط به یکی از آن خودروهای مفهومی به شکل گُوه دهه 1970 است.

در هنگام سواری شما قطعاً تفاوت بین سطح جاده ناهموار با چیزی که اخیراً آسفالت شده است را متوجه خواهید شد. یک حالت اسپرت وجود دارد که می‌توانید آن را درگیر کنید، که موتور را برای همیشه روشن نگه می‌دارد.

متأسفانه، شکل شیب دار پریوس دید نسبت به اطراف را کم می کند. ستون مایل A باعث ایجاد نقاط کور در سمت چپ راننده می شود و شیشه عقب به اندازه ای کوچک است که ماشین به آینه های  دوربین دار مجهز شده است. ما متوجه شدیم که محل قرارگیری به اندازه کافی به سر نزدیک است و باعث می شود ویدیو با انعکاس هایی در لایه بالایی شیشه پوشانده شود، و حواس راننده را پرت کند.

ارگونومی صندلی راننده تویوتا پریوس 2023 ، خوب است و همه کنترل‌های اولیه در دسترس هستند. دکمه تنظیم صدا در انتهای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی در دسترس است، اما یک کنترل کننده صدا نیز روی فرمان وجود دارد. کنترل‌های آب و هوا دارای دکمه‌های فیزیکی اختصاصی هستند و چندین پورت USB-C، یک جایگاه شارژ بی‌سیم در کنار شیفتر و حتی یک محفظه مخفی وجود دارد که می‌توانید اقلام کوچک را در آن ذخیره کنید.

مانند پریوس های قبلی، قسمت پشتی تویوتا پریوس 2023 به طرز فریبنده ای جادار است، اگرچه حجم بار ممکن است در تریم های XLE و Limited کمتر از آنچه انتظار دارید باشد. با 20.3 فوت مکعب فضا در صورتی که صندلی های عقب هنوز استفاده شوند. تمامی پریوس ها با سیستم های ایمنی فعال و غیرفعال همراه هستند. بسته Safety Sense 3.0 تویوتا (Toyota : Japanese multinational automotive manufacturer) شامل تشخیص برخورد، کروز کنترل تطبیقی، خروج از خط و حفظ خطوط و موارد دیگر است.

برخی از کمک‌های مفید دیگر برای راننده در داخل تویوتا پریوس 2023 تعبیه شده است. به عنوان مثال اگر پشت خودروی دیگری متوقف شده‌اید و خودرو حرکت می‌کند، نور نوار LED در داشبورد چند بار تپش می‌زند تا به شما اطلاع دهد، اگر در توقف هستید حواس‌تان پرت نشود. اگر رادار دید جلو تشخیص دهد که حرکت خودروی جلو در حال کند شدن است، سرعت شما را کاهش می دهد تا با سرعت ماشین جلو مطابقت داشته باشید. اگرچه این سیستم شما را به طور کامل متوقف نمی کند، بنابراین ترمز گرفتن را فراموش نکنید.

تویوتا پریوس 2023 ماشین کاملا خوش آهنگ است. صدایی که هنگام رانندگی با سرعت کم با نیروی برق ایجاد می‌کند، صدایی دلنشین است. سایر عملکردها با صدای زنگ یا بوق همراه هستند که عملکرد مورد علاقه رانندگان است. وقتی خیلی به یک شی از پشت نزدیک می شوید، صدایی شبیه نت های آغازین جکی ویلسون «من شیرین ترین احساس را دارم» به گوشم می رسد.

با وجود برخی از مزاحمت های کوچک ذکر شده در بالا، ما نسبتاً مجذوب تویوتا پریوس 2023 (Toyota Prius : hybrid electric automobile) جدید شدیم. احتمالاً می‌توانید بگویید که من ظاهر را دوست دارم و اندازه آن راحت است. با توجه به اینکه میانگین قیمت خودروی جدید اکنون تقریباً دو برابر شده است با قیمت اولیه زیر 30هزار دلار این خودرو بسیار مناسب به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.