معرفی دوربین بدون آینه Canon EOS R100

شرکت Canon از جدیدترین مدل دوربین بدون آینه سری EOS M خود با نام دوربین EOS R100 مجهز به سنسور APS-C  رونمایی کرد.

به گزارش تکناک،این دوربین با سنسور 24.1 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار دو پیکسلی ردیابی چشم و اندازه بسیار جمع و جور با قیمت بدنه 479.99 دلار در ماه جولای عرضه می شود.

همچنین قیمت 599.99 دلار برای ترکیب آن با لنز RF-S 18–45mm f/4.5-6.3 IS STM  یا ۸۲۹.۹۹ دلار برای ارائه آن با همان لنز و لنز تله فوتو RF-S 55–210mm f/5-7.1 IS STM در نظر گرفته شده است.

در کنار R100، لنز کوتاه Canon RF 28mm f/2.8 STM 299.99 دلاری سازگار با دوربین های کراپ یا فول فریم و فقط کمی بزرگتر از درپوش بدنه عرضه می شود.

سیستم بدون آینه  EOS M شرکت Canon  ممکن است از رده خارج شده باشد، اما از دوربین  EOS R100  این سری در حال تبدیل به یک مدل جدید برای سری EOS R است.

عرضه از دوربین  EOS R100  بدون صفحه نمایش لمسی

از نظر مشخصات، از دوربین  EOS R100 تقریباً با Canon EOS M50 Mark II یکسان است. شامل همان حسگر، پردازنده Digic 8، 2.36 میلیون نقطه OLED EVF، و ابعاد ویدیو 4K EOS M می‌شود. اما برخی از موارد کلیدی موجود در هر دوربین مدرن، مانند صفحه نمایش چرخشی، تثبیت کننده تصویر درون بدنه، پخش جریان وب کم، یا کنترل لمسی را از دست داده است. یعنی LCD سه اینچی عقب R100 لمسی نیست.

به نظر می‌رسد این دوربین (camera : optical device for recording or transmitting photographic images or videos) در میان دوربین های مقرون‌به‌صرفه Canon قرار خواهد گرفت و در مقایسه با EOS R50 ۶۷۹.۹۹ دلاری توانایی‌ بیشتری دارد.

همچنین ۲ سال و نیم از عرضه M50 Mark ll با قیمت اولیه 800 دلار، که R100 نیز بر اساس آن ساخته شده است، می‌گذرد. و اکنون با این مبلغ می توان یک مدل جدید در یک کیت با دو لنز دریافت کرد. نمی‌توان گفت این لنزها بهترین گزینه‌های موجودند یا ارزش هزینه‌ صرف شده را دارند، اما می توان گفت تلاشی ساده‌لوحانه از سوی Canon برای بازگشت به روزهای شکوه خود با دوربین‌ های Canon Rebel DSLR، زمانی که از یک DSLR سطح ابتدایی برای آغاز عکاسی افراد علاقمند یا تنها ثبت تصاویر مناسب از خانواده یا رویدادهای مهم زندگی استفاده می‌شد، است.

این دوربین یادآور روزهای فروش مدل‌های  Rebel است، اما دنیای دوربین ها اکنون در جایگاه بسیار متفاوتی قرار دارد. مطمئنا، این دوربین با قیمتی کمتر از 500 دلار و وجود سیستم فوکوس خودکار نسخه بهتری نسبت به موارد قبلی است، اما فدا کردن صفحه نمایش چرخشی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر می‌تواند موجب صرف نظر تولید‌کنندگان محتوا از خرید آن شود.

شاید دوربین  EOS R100  به تنهایی بتواند با قیمت بالای خود موفق به جذب مبتدیان به اکوسیستم لنزهای RF در حال رشد شود. اما کاربران همیشگی ممکن است از قیمت‌گذاری آن راضی نباشند، زیرا علاوه بر تغییر رفتار کاربران سطح پایه طی این سال‌ها، دوربین‌ها و لنزهای رده متوسط تا سطح بالا بیشتر ترند و گران‌ شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.