معرفی دو خودرو مفهومی هوندا در نمایشگاه CES 2024

هوندا به تازگی دو خودروی مفهومی کاملاً متفاوت و بسیار چشم نواز را در نمایشگاه جهانی CES 2024 معرفی کرده است.

هوندا به تازگی دو خودروی مفهومی کاملاً متفاوت و بسیار چشم نواز را در نمایشگاه جهانی CES 2024 معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، بخشی از سری 0 جدید هوندا که سالون نام دارد، بیشتر شبیه یک کوپه است و چیزی شبیه به آینده لامبورگینی است. این خودرو با شکل و شمایل پرخاشگرانه و خطوط تند که به دلیل سقف بلند و دراز آن است، فضای بزرگی دارد.

اسپیس-هاب که دومین خودروی سری 0 هوندا است، نسبت به نام خود وفادارتر است و یک MPV بزرگ و جعبه‌ای با پنجره‌های پانوراما و فضای داخلی قابل تنظیم است. اگر این خودروهای مفهومی آینده خودروهای برقی هوندا باشند، ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم.

هنگامی که هوندا برای اولین بار در ماه گذشته عکس یکی از خودورهای مفهومی خود که سالون نام دارد را منتشر کرد، شاید بدترین زاویه آن را انتخاب کرد. عکسی که با نورکم از جلو این ماشین گرفته شده بود، آن را شبیه به یک مورچه خوار انداخت بود.

دومین کانسپت سری 0 هوندا که اسپیس هاب نام دارد، نمونه ای از تناسبات جسورانه، خالص و بسیار متفاوت است که به شیوه ای کاملاً منحصر به فرد از سالون است. به نظر می رسد جادار بودن و تطبیق پذیری این خودروی مفهومی را به جایگاه جدیدی برساند. در این خودرو با استفاده از سقف بلند، قسمت عقب عمودی و برآمدگی های کوتاه،‌ فضای داخلی در بیشترین حالت خود قرار دارد. در داخل این خودرو از صندلی‌های پیچیده در یک محیط شیشه‌ای پانوراما استفاده شده است تا انواع مسافران را در خود جای دهد و به وسیله‌ای تبدیل شود که افراد را به یکدیگر و دنیای بیرون متصل می‌کند.

با اینکه در عکس‌های بیشتر منتشر شده از این خودرو بازهم تصاویر چندان جذاب نبودند اما بدنه این خودرو داستان کاملاً متفاوتی داشت. هوندا از پیشرانه الکتریکی غیرمتمرکز و کف مسطح برای ایجاد نسبت‌هایی با درخشش سوپراسپرت‌ها استفاده می‌کند، در حالی که همچنان به وعده فضای داخلی و راحتی فضای خودرو سواران پایبند است. افت شدید کاپوت یادآور خودروهای اواخر دهه 60 و ابرخودروهای دهه 80 و 90 میلادی است و در عین حال این خودرو خط سقف با شیب ملایم تقریباً همسطح را حفظ می کند که فضای سر را در داخل به حداکثر می رساند.

در قسمت عقب این خودرو، یک سقف و یک داشبورد بلند دیده می‌شود که به نمای تهاجمی این خودرو می‌افزاید. امضای منحصربه‌فرد در عقب این خودرو با چراغ‌های پیچیده، چند عمقی و دورتا دور که شبیه به دیفیوزر عقب هستند، ظاهر جذابی ایجاد می‌کند. قوس های برآمده اطراف چرخ های عقب حس اسپرت بودن سوپراسپرت‌های عقب را بیشتر می کند.

با یادآوری بیشتر لامبورگینی‌های گذشته، چراغ‌های جلوی افقی سالون، شبیه به یک نسخه مدرن LED از چراغ‌ جلوهایی ثابت لامبورگینی کونتاش به نظر می‌رسند. با این حال به جای درب‌های قائم لامبورگینی، هوندا از درب‌های بالابر استفاده کرده است که به سقف متصل هستند. این خودرو مفهومی هوندا به جای درهای قیچی‌مانند معروف لامبو، با بال‌های بلند و لولایی سقفی عرضه می‌شود.

هوندا با طراحی اسکلتی که شامل صندلی‌ جلویی‌های سطلی و یک داشبورد دیجیتال منحنی است که با یک دستگیره باریک تقسیم شده است، فضای داخلی دو ردیف را بزرگ نگه می‌دارد که به یک طاق مشابه است. پنل‌های سقف شامل پنجره‌ هستند که به احساس باز و فضای بزرگ داخل خودرو کمک می‌کنند.

هوندا می‌گوید که این خودروی مفهومی جدیدترین پیشرفت های بی سیم و سیستم مدیریت کنترل حرکت را به نمایش می گذارد و از یک سیستم کنترل وضعیت جدید از تخصص رباتیک هوندا در افزایش تجربه رانندگی در شرایط مختلف استفاده می کند.

در حالی که سری 0 سالون واقعاً مظهر یک خودروی مفهومی یکپارچه به نظر می رسد که برای یک نمایشگاه فناوری توسعه یافته است، هوندا در واقع قصد دارد یک خودرو واقعی بر اساس این کانسپت در آمریکای شمالی در سال 2026 معرفی کند. امیدواریم که هوندا تغییرات زیادی را اعمال نکند. این خودرو جزئیات جذابی در طراحی خود دارد و می تواند رقابت جدی در بازار خودروهای برقی ایجاد کند.

دومین کانسپت سری 0 هوندا که اسپیس هاب نام دارد، نمونه ای از تناسبات جسورانه، خالص و بسیار متفاوت است که به شیوه ای کاملاً منحصر به فرد از سالون است. به نظر می رسد جادار بودن و تطبیق پذیری این خودروی مفهومی را به جایگاه جدیدی برساند. در این خودرو با استفاده از سقف بلند، قسمت عقب عمودی و برآمدگی های کوتاه،‌ فضای داخلی در بیشترین حالت خود قرار دارد. در داخل این خودرو از صندلی‌های پیچیده در یک محیط شیشه‌ای پانوراما استفاده شده است تا انواع مسافران را در خود جای دهد و به وسیله‌ای تبدیل شود که افراد را به یکدیگر و دنیای بیرون متصل می‌کند.

هیچ صحبت مشخصی در مورد برنامه‌های تولید Space-Hub وجود ندارد، اما هوندا قصد دارد مجموعه کاملی از سری 0 را بفروشد که رویکردی جدید برای طراحی و مهندسی پیش‌نمایش مفاهیم CES دارد. این سری به عنوان سکوی پرتاب برای استفاده از فناوری‌های جدید عمل خواهد کرد، از جمله پلتفرم رانندگی خودکار نسل بعدی هوندا از Honda Sensing Elite ADAS که این شرکت در سال 2021 راه‌اندازی کرده است.

همچنین هوندا از طریق ترکیبی از باتری‌های با چگالی بالا و فناوری یکپارچه پیشرانه e-Axle، قدرت و کارایی تمام خودروهای الکتریکی نسل بعدی را وعده می‌دهد. این دستگاه روی کاهش سرعت شارژ (0 تا 80 درصد شارژ) بین 10 تا 15 دقیقه و تخریب باتری به زیر 10 درصد پس از 10 سال استفاده کار می کند.

سالون و اسپیس هاب تنها چیزهای جدیدی نیستند که هوندا در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. این شرکت خودروسازی از لوگوی جدید “H” خود که بر روی خودروهای آینده از جمله خودروهای برقی سری 0 ظاهر خواهد شد نیز رونمایی کرده است.

هوندا نماد H را نسبت به نسخه قدیمی تغییر داده است و آن را کوتاه کرده و آن را به ظاهری جدید اما آشنا برای عصری جدید تبدیل می‌کند. ما فکر می‌کنیم که این شرکت کار خوبی در مدرن‌سازی لوگو انجام داده است، بدون اینکه شهرت جهانی که در سال 1981 به دست آورده است را از دست بدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.