معرفی قابلیت های جدید Windows Ink

مایکروسافت نسخه جدید پیش‌نمایش ویندوز 11 را برای Insiders در کانال Dev  قرار داده است و ویژگی جدیدی را برای وارد کردن مستقیم یادداشت های دست‌نویس به فیلدهای سراسر سیستم‌عامل فعال می‌کند.

به گزارش تکناک، پیش از این، تبدیل متون دست‌نویس به متن تایپی تا حد زیادی در نرم‌افزار خاصی مانند OneNote یا در جعبه خاص تشخیص متون دست‌نویس ممکن بود.

ویژگی جدید Windows Ink همچنین شامل تشخیص بهبود یافته متن از طریق دست خط می‌شود و یک حرکت دست scratch-out به کاربران در اصلاح اشتباهات کمک می کند. مایکروسافت این ویژگی را فقط برای انگلیسی ایالات متحده فعال کرده است، اما زبان های دیگر نیز در راه هستند.

وصله سه‌شنبه این هفته، KB5027231، این ویژگی را برای همه کاربران ویندوز ۱۱ به ارمغان می‌آورد، و شامل ترفندهایی مانند طرح‌بندی‌های به‌روز شده صفحه ویجت‌ها، بلوتوث LE، تشخیص کد هوشمند 2FA در اعلان‌ها، تنظیمات USB4، و نمادهای متحرک آب‌وهوای نوار وظیفه می‌شود.

مایکروسافت در حال ارائه ویژگی ارتقا یافته Windows Ink برای کاربران در Preview Build 23481 است، اما حتی برای اعضای کانالDev،  فوراً برای همه در دسترس قرار نخواهد گرفت.  با مراجعه به Settings > Bluetooth and devices > Pen and Windows Ink، زیر گزینه « Shell Handwriting» در دسترس بودن آن را بررسی کرد.

از آنجایی که این ویژگی در دست آزمایش است، چند اشکال شناخته شده Windows Ink در این نسخه وجود دارد. در حال حاضر، نمی‌توان از دست‌نویس برای پاک کردن متن در مایکروسافت اج استفاده کرد و ممکن است کادر آدرس نیز درست کار نکند. همچنین، کادرهای جستجو و فیلدهای نظر در برنامه‌های مایکروسافت 365 نیز ممکن است باگ داشته باشند. در نهایت، اگرچه می‌توان درون فیلدها متون دست‌نویس وارد کرد، اما نمی‌توان آنها را در برنامه‌های ۳۶۵ مانند اسناد وورد و صفحات گسترده اکسل به متن تبدیل کرد.

این قابلیت در دستگاه‌های تبلت مانند آیپد از قبل از نوشتن مستقیم در جعبه‌های متن و فیلدها پشتیبانی می‌کنند و سیستم عامل اصلی وظیفه تبدیل سریع آن به متن و وارد کردن آن را بر عهده دارد. حتی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه مانند Amazon Fire Max 11 جدید به کاربران اجازه می‌دهند در فیلدها بنویسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.