معرفی مانیتور جدید ایسر با قابلیت نمایش سه بعدی

ایسر جدیدترین مانیتور خود را معرفی کرد. این محصول دارای صفحه نمایش4K  با فرکانس 160 هرتز و قابلیت نمایش سه‌بعدی بدون استفاده از عینک است.

به گزارش تکناک، Acer از فناوری سه‌بعدی استریوسکوپی بدون عینکی که بر روی مانیتور 15.6 اینچی Spatial Labs View معرفی شد، استفاده کرده است.

مانیتور SpatialLabs View Pro 27 به دلیل امکان ارائه تجربه سه‌بعدی بدون استفاده از عینک در بازی‌ها و برنامه‌های پشتیبانی شده، منحصر به فرد است.

این فناوری به تنهایی چشمگیر است، اما فاکتور اندازه 15.6 اینچی کمی محدودیت‌هایی داشت. اما Acer (Taiwanese multinational hardware and electronics corporation) با مانیتور جدید SpatialLabs View Pro 27 این محدودیت را تغییر می‌دهد، که همانطور که از نام آن پیداست، دارای قطر 27 اینچ است.

مانیتور SpatialLabs View Pro 27 بر پایه‌های نسخه کوچک‌تر آن قرار داده شده است. این مانیتور از فناوری سه‌بعدی استفاده می‌کند که در آن دو تصویر کمی از هم دور قرار داده می‌شوند تا باعث شوند مغز شما فکر کند که شما یک تصویر سه‌بعدی را همراه با دنبال کردن سر و چشم می‌بینید.. در حالی که SpatialLabs View رزولوشن 4K را با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز ارائه می‌دهد، SpatialLabs Pro 27 دارای یک صفحه نمایش VA 4K با حداکثر نرخ تازه‌سازی 160 هرتز است. برای گیمرها، این مانیتور از فناوری‌های AMD FreeSync Premium و Nvidia G-Sync Adaptive-Sync پشتیبانی می‌کند که بسیار مهم است.

مشخصات کلیدی دیگر شامل روشنایی حداکثر 400 نیت، نسبت کنتراست 1:1000 و زمان پاسخ‌دهی 5 میلی‌ثانیه است. ایسر همچنین پوشش 95 درصدی DCI-P3 را ارائه می‌دهد و صفحه نمایش دارای پوشش ضدانعکاس است تا در هنگام لذت بردن از تصاویر سه‌بعدی، بازتاب‌ها را کاهش دهد. یک هود قابل جداشدن نیز برای کاهش حواس پرتی و حداکثر کردن دقت رنگ ارائه شده است.

مانیتور SpatialLabs Pro 27 دارای دو بلندگوی 2.5 وات است که در مانیتورهای این اندازه رایج هستند. با این حال، ایسر (شرکت الکترونیکی و سازنده لپتاپ در تایوان) از بهبودهای هوش مصنوعی به همراه سنسورهای پیگیری سر برای تولید صدای فضایی استفاده می‌کند. بنابراین، علاوه بر غرق شدن در تجربه سه‌بعدی بصری، این تجربه به صدایی که می‌شنوید نیز گسترش می‌یابد.

شما یک پورت HDMI 2.1، یک پورت DisplayPort 2.0 و یک پورت USB-C (USB 3.2 Gen 1, 5 Gbps, DisplayPort Alt-Mode)  برای اتصال به کامپیوتر خود در این مانیتور پیدا خواهید کرد. همچنین دو پورت USB-A (USB 3.2 Gen 1, 5 Gbps) برای اتصال دستگاه‌های جانبی نیز وجود دارد.

خالقان محتوا قادر خواهند بود با استفاده از نرم‌افزار SpatialLabs Model Viewer، محتوای سه‌بعدی را مشاهده کنند و افزونه‌هایی در دسترس هستند که در توسعه با موتورهای محبوب مانند Unreal و Unity کمک می‌کنند.

ایسر اعلام کرده است که مانیتور Spatial Labs Pro 27 در سراسر جهان در چهارمین فصل سال 2024 عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری در زمان عرضه اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.